Witam
Posiadam junaka 901 z gaznikiem keihin p220
Posiadam go drugi rok a od roku jeżdżę na 72ccm
Wszystko było w nim dobrze do niedawna
Nagle przestał trzymać obroty, regulacja u mechanika działała tylko chwilowo(wróciłem do domu i zamiast trzymać obroty to gasl)
Jeździłem cały czas na dyszy głównej 70, Ale wstawiłem ostatnio 80 i tu się zaczęło dziać.
Obrotów to już trudno.jest złapać, trzyma się manetke a silnik zaczyna skakać po obrotach wiem że po zmianie dyszy na większą należy zmienić proporcje mieszanki, więc na ile obrotów powinny być ustawione pokrętła regulacji
I jeszcze jedno pytanie, czy dysza wolnych obrotów powinna być dokrecona do końca czy powinno być trochę luzu Tam bo nie wiem sam, odkrecilem ja, przejechałem i miałem dylemat jak ja dokręcić więc trochę luzu zostawiłem. Czy to przez to jest mój problem???
zmieniłeś dysze na której było dobrze (PO CO?) na inną i rozregulowałeś silnik.
Zmień dysze na 70 jak było, złóż SZCZELNIE GAŹNIK i go poprawnie wyreguluj.
Ty wymieniłeś dysze od *jazdy* a srubkami to sobie możesz zmienić poregulować mieszankę dla wolnych obrotów (to osobny układ).
To przy czym grzebałeś reguluje sie dyszą i/lub poziomem paliwa w komorze pływakowej
Wszelkiego rodzaju dysze są małymi kranikami regulującymi przepływ substancji swoją drożnością. Tam nie ma co regulować, także powinna być dokręcona, żeby czasem sama nie wypadła od drgań. Tak jak Wombat stwierdził, musisz wymienić dyszę na starą. Gaźnik Twojego skutera nie jest w stanie dostarczyć takiej ilości powietrza, aby przepalić zwiększony strumień paliwa. Poza tym, dysze wymienia się dopiero przy zmianie cylindra na większy, ale to też nie zawsze. Ustawienia gaźnika polegają na odpowiednim kręceniu dwóch śrubek na jego obudowie. Jedna, która powinna być zlokalizowana w okolicach dźwigni przepustnicy, jest od wolnych obrotów. Druga reguluję skład mieszanki. Jeżeli nie znasz się na budowie gaźnika, to nie rozbieraj go, bo możesz zrobić więcej szkód aniżeli pożytku, zwłaszcza, że to czuły mechanizm.
chodzi o to ze tą dysze zaleciło mi wymienic dwóch mechanikow, poniewaz przy hamowaniu na biegu zaczynal miec tzw. "dziurę" po lekkim ruszeniu manetką. dopiero trzebabylo dodac wiecej gazu zeby az szarplo i wtedy jechal dalej.
bylem u mechanika, i mowil ze regulacja tutej nie pomoze zabardzo tylko nalezy wymienic dysze na wieksza.
no to w sumie przekonałeś sie że niekoniecznie mieli racje.Wracaj do starych nastaw i zobacz jak będzie
założyłem starą dyszę, wróciły stare ustawienia i znow ta denerwujaca dziura w gazie jest.
jesli jest tu jakiś posiadacz junaka z gaznikiem Keihin Japan p220, to niech powie na ile obrotow ma ustawione pokrętła od mieszanki
dziękuję