Witam. Jestem posiadaczem Yamahy Axis 50ccm, ma już trochę latek (11tys. przebiegu) mimo tego długi czas służył mi bez zarzutów, aż do teraz, a mianowicie skuter dziwnie się zachowuje. Kiedy daje mu gazu bardzo szybko się nakręca, tak jakby miał za chwilę pójść na koło, jednak kiedy dojdzie do prędkości około 30km/h silnik jakby nie dostaje paliwa, mimo że manetka jest w pełni odkręcona i muszę cały czas trzymać go na małym dopływie paliwa, inaczej po prostu gaśnie. Nie wiem co może być tego przyczyną. Wcześniej miałem ten sam problem ale wymiana świecy go naprawiła, teraz to nie pomaga. Podejrzewam że to wina modułu który założyłem niedawno. Próbowałem też z regulowaniem gaźnika, ale nic to nie daje. Obawiam się że moduł jest felerny i trwale zepsuł silnik. Proszę o podanie przyczyny tej usterki, lub chociaż podejrzeń ;) Z góry dziękuję :)
Zmień moduł na oryginalny, to się przekonasz ;)
Pietro napisał:
Zmień moduł na oryginalny, to się przekonasz ;) a jak nie pomoże to :arrow:
Jeśli jest zbyt uboga mieszanka czyli zbyt mało paliwa w stosunku do powietrza pojazd dostaje obrotów, ale gdy dodajesz gazu nie ma siły (trudno aby poszedł na samym powietrzu) Możliwe, że zabrudzony jest gaźnik, albo gaźnik nie dostaje paliwa ze zbiornika paliwa.
Badniuz pisał, że regulacja gaźnika nie pomogła, a po pierwszej wymianie świecy niedomaganie ustąpiło, potem wymienił moduł na odblokowany, a z tymi modułami różnie bywa, przekonaliśmy się o tym na Pustyni Błędowskiej próbując odblokowany moduł.
Pietro napisał:
Badniuz pisał, że regulacja gaźnika nie pomogła, a po pierwszej wymianie świecy niedomaganie ustąpiło, potem wymienił moduł na odblokowany, a z tymi modułami różnie bywa, przekonaliśmy się o tym na Pustyni Błędowskiej próbując odblokowany moduł.
Regulacja gaźnika, a nie czyszczenie gaźnika i sprawdzenie układu zasilania od zbiornika do gaźnika. Jeśli wymiana świecy (wątpliwe), zmiana modułu na poprzedni nie pomoże to jestem zdania, że należy rozebrać i wyczyścić gaźnik oraz sprawdzić czy dostaje paliwo ze zbiornika.
Badniuz napisał:
Próbowałem też z regulowaniem gaźnika, ale nic to nie daje.
dychul, czytaj uważnie. (Zakładam, że jeśli ktoś ma problemy z gaźnikiem, to najpierw go sprawdza czy nie jest zasyfiony i potem reguluje).
Gaźnik był czyszczony. Układu zasilania nie sprawdzałem. Sprawdzę następnym razem. A czy przy takich objawach możliwe jest że silnik ciągnie sobie powietrze na lewo ? Nie tak dawno pęknął mi filtr powietrza, oczywiście filtr wymieniłem ale zastanawiam się czy nie poluzował się króciec ssący, warto to sprawdzać czy nie ma to nic do rzeczy ?
Oczywiście że tak, ale jakby ciągnął lewe powietrze, miałbyś zubożoną mieszankę i jasny kolor świecy.
Ok. Jutro z rana sprawdzę świecę i to zasilanie od gaźnika i dam znać co i jak.
Witam. Z radością muszę poinformować że problem ustąpił, ale jednak tylko częściowo po ponownym przeczyszczeniu gaźnika i regulacji, częściowo, bo skuter nie dławi się już tak często, jednak czuć że nie wykorzystuje siły w pełni. Rozkręcając gaźnik zauważyłem, że idzie do niego czarny przewód kończący się fajką w której znajduje się iglica. Wydaje mi się że ta część po prostu nie działa (może się spaliła - kabel idzie do modułu), tzn. iglica nie porusza się. Ktoś może mi wytłumaczyć co to jest, i czy może to być przyczyną ? Z góry dzieki ;)
Prawdopodobnie chodzi Ci o automatyczne ssanie, to nie ma nic wspólnego z niedoborem mocy, raczej z trudnym odpalaniem zimnego silnika.
Więc co ma za zadanie robić ta część w skuterze ? I jeśli nie to, to co może być przyczyną ?
Ma za zadanie wzbogacić mieszankę, żeby dało się uruchomić silnik.
Rozumiem. Więc co zalecałby pan jeszcze sprawdzić ? Przypomniała mi się pewna sprawa, skuter zaczął tak wariować kiedy zamiast do zbiornika z olejem nalać Mixol do mieszanki, nalałem omyłkowo olej silnikowy do 4suwa, czy to mogło uszkodzić silnik ? Przejechałem na takim czystym oleju może z 2km, wcześniej była tam mieszanka tego właśnie oleju i mixolu i dość sporo na niej zrobiłem. Oczywiście olej już wymieniłem.
Z tym panem to przesada.. ;) Myślę że ten olej nie poczynił szkód w silniku, bo przecież piszesz, że do 30km/h idzie jak rakieta.. Sądze że regulacja gaźnika ma na to wpływ, a filtr paliwa sprawdzałeś? może jest przytkany?
Pietro a ja bym jeszcze obstawiał ze zaczyna mu "padać" cewka są bardzo podobne objawy to braku możliwości zapalenia silnika włącznie. Przerobiłem to właśnie dwa dni temu po raz drugi w ciągu roku.
Zgadza się, Krzyśku masz rację..ale jak się kończy cewka, albo moduł, to raz iskra jest, a raz jej nie ma.. Musiałaby być 100% pewność że gaźnik jest czysty i paliwo dochodzi bez zakłóceń ;)
Filtr paliwa sprawdzałem, jest jak nowy. Postaram się w najbliższym czasie pojechać do mechanika i sprawdzić kompresje, w końcu ten silnik zrobił już 11 tys. i może coś jest nie tak z nim. Propos cewki, kumpel który zna się na rzeczy też sugerował że jest na padnięciu i żebym ją wymienił, więc dzięki za przypomnienie bo może właśnie to jest przyczyną :)