Witam, jakiś rok temu postanowiłem zdjąć blokadę z gaźnika. W internecie wyczytałem że po zdjęciu go należy ów gaźnik wyregulować. Próbowałem bezskutecznie, skuter szarpał i zamulał. Oddałem go do mechanika z myślą, że go wyreguluje. Po paru dniach ten wymienił gaźnik na inny. Początkowo było dosyć dobrze z tym, że skuter nie osiągał takich prędkości jak wcześniej tzn. max 75 k/m , po zmianie 60<. Po pewnym czasie skuter zaczął kopcić i zamulać, przy 30 km/h chwila przestoju i znowu przyśpiesza. Tymczasem od jakiegoś czasu skuter jedzie z prędkością max 30 km/h, a przy gazowaniu kopci na czarno. Co może to powodować ?
Zamierzam iść do innego mechanika ze starym gaźnikiem, gdyż był lepszy i nie wiem czy regulacja go, coś poprawi.
Proszę o porady i opinie.
Kurcze, pierwszy raz coś takiego słyszę. Ale może to nie problem z gaźnikiem, tylko może być za dużo oleju w paliwie. Czy masz założony filtr paliwa ??
Jak był od początku to tak, ale wydaje mi się, że to wina gaźnika.
załóż stary gaźnik , daj dyszę 75 , zdejmij zwężkę w filtrze powietrza i wyreguluj gaziol śrubką od mieszanki .
A czy laik da sobie radę zamontować gaźnik, czy lepiej oddać do mechanika oraz jak wyregulować ten gaźnik, kiedyś próbowałem to "szarpał"?
Ponawiam pytanie czy laik da radę zamontować gaźnik, i jak tak to jak go wyregulować?
laik raczej nie poradzi sobie z regulacją - chyba że na chybił trafił , wymiana gaźnika w zasadzie jest łatwa więc powinieneś sobie poradzić .
perasl napisał:
Ponawiam pytanie czy laik da radę zamontować gaźnik, i jak tak to jak go wyregulować?
Podtrzymuje i mam pytanie czy przypadkiem nie wlałeś za dużo oleju
albo ile masz przejechane bo nie wydaje mi się że to gaźnik. Czy świeca nie jest zaolejona.
To co opisałeś to jakby pierścienie tym bardziej że jednak mechanik ci to zrobił.
Oleju bynajmniej nie wymieniałem wcale, więc to odpada. Co do świecy, też o tym pomyślałem i ją wymieniłem. Mam przejechane ok. 8000 km. Mam wątpliwości co do umiejętności tego mechanika. Dziś skuter osiągnął niewiarygodne 15km/h. Chyba spróbuję wykręcić ten gaźnik i go wyczyścić, i tu wysuwa się zasadnicze pytanie jak? Czymś przepchać czy po prostu wytrzeć ścierką?