PROBLEM Z ELEKTRYKĄ ?

Witam. Dzisiaj, po zimie chciałem spróbować odpalić skuter. Akumulator kupiłem nowy tydzień temu ( 12V/7Ah ). Zamontowałem aku., przekręciłem kluczyk w stacyjce i nic...zegary stoją, światła nie świecą, starter nie kręci. Co może być przyczyną ? Stacyjka ? Regulator napięcia ? Od razu mówię, że jestem zielony w tym temacie. Z góry dziękuję za pomoc.

Sprawdz bezpiecznik

Zapomniałem napisać. Bezpiecznik ( ten przy akumulatorze ) jest sprawny.

Może gdzieś ci się masa odłączyła? Stacyjka nie kontaktuje? Klemy na akumulatorze dobrze przykręcone? Czerwony do plusa, czarny do minusa?

Izdebski12 ja jak patrze na te twoje wypowiedzi to mam dobry ubawi to jest jedyny plus dla tego forum 1281 postów ty tylko nabijasz te posty

Jak to sprawidzić czy się masa odłączyła ? Gdy przekrecam kluczyk to nic się nie dzieje. Tak akumulator jest dobrze podłączony.

to że nowy kupiłeś to wcale nie znaczy że jest naładowany , jak go kupiłeś to był już zalany czy dostałeś w komplecie tą wodę ala żel ?

Nie dostałem żadnej wody ani nic. Jest to aku zelowy. Może być, że rozładowany ?

Może być rozładowany , albo sprawdź czy masa jest przykręcona albo sprawdź miernikiem kable bo możliwe że elektryka Ci szwankuje.

czyli musieli go wcześniej zalać w sklepie , co do rozładowania to owszem mógł jak stał nie wiadomo ile , weź podłącz do niego jakąś żarówkę - dobra by była zwykła samochodowa z kierunkowskazu bo ma 21Wat , jak świeci mocno to ok jak słabo to wiadomo kaput - wtedy podładuj aku.

No pewnie że może. A masa to minusowy kabelek biegnący z aku do silnika i ramy. sprawdz czy jest dobrze przykrecony

Mario1 napisał:

, weź podłącz do niego jakąś żarówkę - dobra by była zwykła samochodowa z kierunkowskazu bo ma 21Wat.

Można też połączyć 2 bieguny. Jak będzie sie iskrzyć to znaczy że dobry aku. Najłatwiejszy sposób :D

A jak jest z ładowaniem żelowych aku ? Trzeba specjalna ładowarką nie ? Zwykłym prostownikiem samochodowym raczej nie można.

monek100 napisał: