Witam, mam poważny problem z doborem wału korbowego, zacznę od początku.
Kupiłem silnik 125cc/152 FMI(nie znam dokładnej wersji modelu) od Pana który kupił go w sklepie gdzie sprowadzali go dla niego chin. Pan zamontował go do swojego łosia, przejechał 900km bez chłodnicy oleju po czym wał korbowy zapiekł się na amen aż stopiło łożysko igiełkowe i zrobiło się jajo na korbowodzie. Gdy dostałem go w swoje ręce wymontowałem wał korbowy, rozpołowiłem go sobie dla pobrania wymiarów i zaniosłem do sklepu. Panowie mierzyli go sami przez 30 min i szukali miedzyczasie po hurtowniach po czym przyszli i stwierdzili że to ewenement jakiś, bo zębów od zębatki olejowej (jest 16) jest tyle co w wałach od skuterów a podobny wał znaleźli tyle że otwór na sworzeń tłoka ma FI14 a mój ma FI13 (niby można by ztulejować). Dzwoniłem po paru hurtowniach pisałem po sklepach na allegro i dowiedziałem się że ogółem rzadko jest dostać cokolwiek do tego silnika a jeżeli chodzi o wał to żeby szukać pod 110cc cyt." często te parametry spełniają wały opisane jako 110cc" (że co?!). Szukam już miesiąc po alegrach, olxach, ebayach i innych śmakich i owakich różnojęzycznych sklepach i zaczynam powoli głupieć. Potrzebuję samego korbowodu ewentualnie z łożyskiem lub całego wału o ile się znajdzie lub jakiś zamiennik. Pytanie numer 2, czy 4 mm krótszy korbowód będzie robił dużą różnicę. Jeżeli ktoś zna jakiś magików z którymi mogę się skontaktować i udzielą mi treściwych porad to również będę wdzięczny, jeżeli tu zawiedzie to sprzedam ten silnik w diabły…
Parę wymiarów od strony sprzęgła:
gwint: 14mm
zębatka: średnica: ok. 33mm, zęby: 16
średnica przeciwwagi: 90mm
długość korby: 132,5mm
średnica otworu na sworzeń: 13mm
gwint: 10mm
długość od gwintu do gwintu to jakieś 206mm ± bo jest rozpołowiony, stożek na korbowód jest zapadnięty a ja nie mam suwmiarki.
Symbol silnika 1P52FMI
poj. silnika 125ccm