seryjna opona na feldze 140/60 ma wysokość ścianki 8,4cm (60% ze 140mm… tak sie to czyta)
Opona 150/60 ma 9cm czyli bedzie 6mm bliżej błotników lub elementów ramy. No i jest po 5mm szersza na każda stronę
140/70 to już 9,8 cm wysokości - wiec jest 1,4cm wyższa niż seryjna.
Oczywiście licznik prędkości bedzie inaczej kłamał ale to nie wpływa na samą możliwość montażu.
Na obrecz wejda wszystkie tylko musisz zobaczyć czy masz w ten wnęce na koło odpowiednio dużo miejsca - czy szersza nie bedzię obcierała o amorki lub rame i czy wyższa też bedzie miała miejsce.
Miejsca musi być z nadmiarem bo opona na feldze pracuje i na boki i zwiększa średnice kiedy sie koło kręci.
Pomierz ile masz miejsca teraz do najbliższych oponie elementów
Tak czułem, że będę mógł na Ciebie Wombat liczyć Dzięki bardzo za odpowiedź!
Będę musiał sobie orientacyjnie pomierzyć. Z tego co pisali chłopaki na forum na FB, raczej problemu być nie powinno, wszystko właśnie kwestia miejsca czy się zmieści i będzie miało zapasowe miejsce na pracę tej opony.
A powiedz mi, czy warto brać opony z niższego rocznika czyt. ze starszym DOTem? Nowe opony typu DOT z 2018r. itd.
Tu zdania widziałem podzielone, w artykułach było napisane, że jeśli opony są dobrze magazynowane to 17krotnie mniej się starzeją i że nie ma co się bać kilkuletniego DOTu.
A niektórzy pisza, że szkoda zdrowia, że się można na takiej oponie zabić itd. Co o tym sądzisz kolego?
nie kupił bym opon z 2018 roku. Zakładam że 5-6 lat to max na wiek opony motocyklowej - to takie z 2018 to juz takie bliżej końca.
A nie wiesz jaką historie magazynowania miały te opony od 2018 roku.
Też tak myślałem, chociaż nie powiem ceny egzemplarzy z podobnych roczników ciągle dawały mi do myślenia
Mierzyłem orientacyjnie ile mam miejsca i w najwęższym miejscu przy wahaczu gdzieś 2,5cm-3cm miejsca, a od opony do łańcucha około 1cm-1,5cm.
Od górnego błotnika przy końcówce do opony jest pi razy drzwi 2,5cm-3cm.
A co do opony, myślałem nad Pirelli ANGEL CITY z 2021r. na stronie oponeo czy na allegro. Opinie dobre, marka dobra i widzę typowo są to opony do motocykli max 300cc więc chyba by to była dobra opcja do mnie?
I na przód bym zostawił 110/70-17 tak jak jest, a na tył 150/60-17?