Jakieś 2 tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka FI (9 mrugnięć) wedle Haynes Manual jest to problem z czujnikiem temperatury powietrza (IAT), który zlokalizowany jest w przepustnicy lub instalacją elektryczną. Skuter jeździ bez zmian, kontrolka pojawia się co jakieś 80-100km - gaśnie przy ponownym uruchomieniu motoru. Pytanie moje brzmi, czy ktoś z Was miał z tym błędem styczność w tym/podobnym modelu i jak go rozwiązaliście? Czy wymiana przepustnicy załatwi sprawę czy trzeba jeszcze podjechać do Hondy na usunięcie błędów z pamięci?
błędy resetuje się nawet odpinając akumulator. Zobacz stan kostek i połączeń bo może wstrząsy powodują brak kontaktu w kostce czujnika czy w kabelku. Wywalisz kasę na przepustnice z czujnikami a problem nie ustąpi.
Wombat, Kostki już sprawdzone (główna oraz dwie, które były w zasięgu), wydają się być bez uszkodzeń, skuter przejechał 24k km, poza kurzem tam nic więcej nie "widać", aku też odpięte - dzisiaj zrobiłem ok. 15km i póki co kontrolka się nie zaświeciła. Wiesz może jakie są objawy uszkodzonego czujnika?
jeżeli świruje ale w granicach dopuszczalnych wartości (wysokość wskazań i tempo zmian) to ECU od PGM-FI po prostu nieprecyzyjnie dozuje paliwo a jeżeli świruje tak że komputer to wyłapuje i zapala Check Engine to wtedy komputer olewa wskazania tego czujnika i jedzie ze ^sztywnych^ zaszytych w ECU map. Na ogół wtedy lekko dla bezpieczeństwa przelewa silnik (aczkolwiek honda i tak przelewa zawsze). Intake Air Temperature nie powoduje błędu krytycznego. Po taki krytycznym jak błąd MAP sensora czy coś ECU przełącza się w tzw dumb mode. taki tryb aby się dowlec do serwisu. Wolno, przelane, odcina wcześniej .. itd asekuracyjnie ale aby się czołgać
Panowie dopiero zaczynam przygode z motocyklami. Zakupilem honde s wing 125, 2011r. Od czasu do czasu zapala mi sie fi 9 razy , czyli błąd czujnika powietrza (chyba) . Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie go szukać i co robić, jak próbować czyścić ? Potrafi zapalić sie od razu , lub podczas jazdy.
to nie jest ścieżka diagnostyczna tylko nazwa tego błędu.
Do każdej takiej nazwy jest napisane jest napisane jak postępować w przypadku wystąpienia - i to jest ścieżka diagnostyczna.
A z tego co pamiętam nie wymienia się czujnika tylko przepustnice bo on jest chyba niewymienny i zabudowany w przepustnicy. Tak na 90% bo nie pamietam ale któryś czujnik oprócz TPS stanowi własnie integralną część przepustnicy i to chyba IAT własnie