Problem skuter 4t 80

Siemka mam skuterek przerobiony na 80tke i jedzie mi tyle samo co dawna 50tka, gaznik jest nowy z wieksza dyszą, blokady wszystkie zdjete, modul nowy odblokowany wariator tez, filtr powietrza rowniez nowy zawory ustawione nic nie stuka a i tak mi pojedzie max 58 km/h a pod gorke to 40 moze, cos jeszcze moge wymienic zeby te osiagi polepszyc?

Z twojego opisu wynika że wszystko masz zrobione jak trzeba i nic nie ma prawa być źle.
Ale jest.
Wiec albo nie masz zrobione jak trzeba i tylko tak ci sie wydaje.
No i tu sie zaczyna kłopot bo nie wiadomo na jaki zestaw sobie ten cylinder wymieniłeś (sam cylinder, cylinder z głowicą…itd), na ile poprawnie to zrobiłeś i na ile poprawnie wyregulowałeś gaźnik (dobrałeś ODPOWIEDNIĄ dysze) i napęd.
Zmierz kompresje i jak bedzie ok to sprawdź flamastrem jak wysoko pasek wchodzi na wariator. Jak kompresja nie bedzie Ok (poniżej 9bar) to szukaj przyczyn takiego stanu (zła głowica, nieszczelne zawory, uszczelka pod głowicą.

Na zimnym jak i ciepłym ma problem z odpalaniem, jak ustawie gaznik i skuterek dobrze chodzi i go zgasze i zapale spowrotem to znowu trzeba gaznik ustawiac a jak nie chce odpalic to z silnika albo gaznika jakies dzwieki dochoda tak jakby ,psikanie’’ czy cos w tym stylu, glowica nowa z tlokiem i cylindrem a kompresje sprawdzalem i mialem ponad 12 barow wiec mysle ze jest dobrze, po prostej na pol manetki jestem w stanie jechać nawet 50 a na full manetce przyspiesza tylko o 8km/h wiecej wiec cos jest nie tak, z tym paskiem jeszcze zobacze jak sie wkreca.

no to jeżeli kompresje masz ponad 12 bar to zostaje dobrać odpowiednią dysze i wyregulowac gaźnik oraz napęd.
Zaryzykował bym że skoro na pół manetki masz 50 a odkręcenie do końca nic nie daje i masz “ściane” w przyśpieszeniu to albo rolki są zbyt ciężkie albo dysza jest zbyt mała.

I co to wg ciebie znaczy “ustawie gaźnik”? Masz na myśli że śrubką od składu mieszanki na wolnych pokręcisz czy też myslisz o prawdziwym wyregulowaniu gaźnika?