problem po wymianie modułu (JMSTAR SuperBoy)

po wymianie modułu w skuterze (stary sie przepalił podczas jazdy), silnik ma około 6000obr.
maksymalna prędkość to 30-40km/h. na starym osiągał 9000-10000obr i około 90km/h

sprawdzałem różne moduły:
blokowane; odblokowane; tuningowe

stary moduł miał oznaczenie: Xingguang PM50-1

pacjent to JMSTAR SuperBoy jsd50qt-12, 50/80cc

jak przywrócić normalne obroty ??

ale to tak było że sie spalił stary modułi nic więcej i już po 2 dniach wsadziłes nowy i od razu jest źle cy tez coś sie wydarzyło po drodze… np stał dwa lata czy coś?

i te 90km/h to jak rozumiem wg wskazań jego licznika?

normalnie jeżdze nim na codzień do pracy, po trasie sie zatrzymał.
sprawdziłem wszystko metodą prób i błędów i wyszło, że moduł padnięty (sprawdzane w innym skuterze).
kupiłem nowy, podmieniłem i sie zaczeły schody z tą przędkością

tu filmik jak jedzie:

https://youtube.com/shorts/iaMXFvRYHTQ?feature=share

no to wychodzi na to że moduł mu nie leży. tak bywa.
jak szukałem odblokowanego modułu do swojego chińczyka to dopiero trzecie “dedykowany” faktycznie pozwalał jechać normalnie a dwa poprzednie też “dedykowane” to niekoniecznie, A to zwykły chiński silnik 1PE40QB jakich tysiące w innych skuterach.

a to ma jakieś znaczenie bo jakiej pojemności silnika ten moduł ma być ??

albo czy modół z regulacją łatwiej dopasuje do swojeco chińczyka ??

jedni mówią że moduł powinno sie kupować w komplecie z cewką WN

do czasu az nie pchasz do 50cm modułu od 125 to nie ma znaczenia