Witam kupiłem 2 tyg temu skuter keeway ry8 2008r 2t
mam problem dotyczący braku mocy po nagrzaniu
problem wygląda tak :
gdy jest zimny ma dużo mocy i szybko się wkręca/rozpędza itp itd…
a gdy się nagrzeje ma muła
otóż ten muł jest taki że jak jadę sam bądź z pasażerem to dodaje gazu muli muli silnik buczy. Trochę się rozpędzi z 5-8km/h i nagle ma siłę/zaczyna przyspieszać ale troche wolniej niż na zimnym silniku
a gdy jestem na lekkiej górce to już wgl masakra …
nawet dodam że na zimnym silniku gdy jest mokra trawa to na lajcie kręci kapcia że trawę wyrywa a gdy się nagrzeję to nie ma szans na to dopiero zaczyna mi wtedy mielić gdy się rozpędzi od około 10km/h w zwyż
jeszcze dodam że po jeżdzeniu i dobrym rozgrzaniu np z 20-30 min trochę zalatuje paloną gumą z okolic klapy od paska napędowego .
pasek mam zamontowany jakieś g*wno marki " wm motor vs belt 788x17x28 ".
i pytanie moje czego jest to wina sprzęgła ? wariatora ? paska ?
- silnik 50 , (blokady zdjęce wszystkie niby v-max około 70km/h) mieszankę robi sam leje olej orlen 2t semisynthetic . Pozdrawiam
gaźnik ale co xd? za mało mieszanki dostaje czy obroty bo już nie wiem ,
szczerze powiedziawszy myślałem prędzej ze pasek się ślizga bądź tłok puchnie
no to ty znasz objawy. jeżeli buczy i się nie wkręca to nie pasek tylko silnik - buczenie to nadmiar powietrza (niedobór paliwa) najczęściej.
Jeżeli sie wkręca ale nie jedzie to znaczy że silnik ok tylko napęd nie przenosi - no to wtedy wariatory, paski i sprzęgła.
Oki pobawię się jutro gaźnikiem i dam znać czy udało mi się samemu pozbyć problemu
tylko jak mam go rozgrzanego i na nóżce centralnej bez obciążenia to normalnie się rozpędza i nie buczy ale
gdy na nim siedzę to wtedy na starcie łapie muła i towarzyszy przy tym buczenie
Ale jak jest podniesione koło to kręci się w zasadzie bez oporu i jakakolwiek moc wystarczy żeby nim zakręcić. A jak koło stoi na ziemi i silnik ma napędzić skuter to juz potrzebuje wygenerować konkretna moc. A do generowania mocy jest potrzebny własciwy skład mieszanki
Oki dzięki wielkie jutro napisze co i jak pozdrawiam
Kręcilem tą srubką od regulacji i dalej nic zauważyłem tylko lekką poprawe silnik nagrzalem jezdzilem z 30 min i przed regulacją odmontowalem filtr powietrza i dusił się więc,myślę czy iglicy nie przestawić co o tym sądzisz?
iglica nie ma znaczenia jeżeli masz max otwartą manetkę - bo jest już cała wysunięta z dyszy. przynajmniej powinna być. poczytaj sobie kilka tematów o regulacji gaźnika