Problem, akumulator czy coś z skuterem?

Witam mam problem z moim zippem, akumulator mam dwa tygodnie bodajrze ale coś kradło prąd i padł, niedawno miałem sie nim przejechać, podchodze przekręcam kluczyk a nawet wskazówka sie nie podniosła od paliwa ani nic, to próbuje go odpalić i z kopki odpala za 1 razem, rozrusznikiem nie da rady za słaby jest, kable sprawdzałem i nie widze nic zeby gdzieś był przetarty i dotykał metalowych części ani nic tego typu wiec to raczej nie od kabli moze byc, gdy go odpaliłem to coś w nim skwierczy czy jak to nazwać nie wiem czemu właczam np kierunkowskaz i zadziała jak dodam wiecej mu gazu tylko nie miga tylko świeci, a kable podłaczone są nigdzie nie przerwane, od czego to moze byc? :/ bo już nie mam siły do tego skutera... tu link do filmiku wszystko widać jak jest i jak coś w "czaszce " skwierczy czy piszczy czy nie wiem od czego to moze od tego ze aku wyczerpany - https://www.youtube.com/watch?v=YNKX1toqoVs&feature=youtu.be

Gdyby moja polonistka zobaczyła Twoją wypowiedź, to najpierw zastrzeliłaby Ciebie a potem siebie z rozpaczy. Napisałeś wszystko jednym potężnym zdaniem, bez nawet jednej kropki. Wierz mi, że to się naprawdę źle czyta.
-
A teraz w sprawie samej treści. Wyjmij akumulator i sprawdź, czy usterka nadal się powtarza. Jeżeli tak, to ponownie zamontuj akumulator, odpal silnik z włączonymi światłami i zmierz wartość ładowania. Powinna być w przedziale 14 - 15v. Mniejsze ładowanie będzie oznaczać problem ze statorem, większe z regulatorem napięcia. Jeżeli jednak ładowanie będzie w normie, to możliwe, że poszedł przerywacz kierunkowskazów i robi zwarcie.

a jak sprawdzić ten przerywacz i regulator napięcia ? własnie problem tkwi w tym, że nie mam tego urządzonka które mierzy napięcie w akumulatorze...

odczepiłem aku odpaliłem i jest to samo dalej tak skwierczy coś w czaszce jak z podłączonym akumulatorem :/

Musisz w takim razie kupić miernik, można go kupić w każdym markecie za 10 - 20,-. Regulator napięcia mierzysz, jak już pisałem poprzez ładowanie akumulatora. Regulator napięcia służy, jak sama nazwa wskazuję regulacji napięcia. Czyli innymi słowy, nie pozwala w przypadku dużych obrotów silnika a co za tym idzie i magneta na zbytnie przeładowanie akumulatora. Dobrze działający regulator przy dodaniu gazu zblokuje wartość ładowania akumulatora ponad 15v, żeby go nie uszkodzić.

Kombinujesz Maniszu jak przysłowiowy koń pod górę. Jak Ci coś skwierczy pod obudową, to w 9 przypadkach na 10 oznacza to zwarcie i iskrzenie. Zwarcie konsumuje Ci energię elektryczną, zapewne pali przewody, albo np. automat kierunkowskazów. Weź więc otwórz tą czachę i to sprawdź, zamiast zamęczać świat pytaniami - co to może być... My za Ciebie tego nie sprawdzimy. Jak nie ogarniasz, to odstaw do jakiegoś serwisu. Innej opcji nie widzę... No, może jeszcze - telefon do przyjaciela... ;)))

No dzisiaj jak od dziewczyny wróce to musze to zrobić bo ojciec był tam gdzie akumulator kupiliśmy, i facet sprawdza i mowi ze akumulator jest żyleta ze napięcie dobre i wszystko ze coś ze skuterem musi być... tylko sam nie wiem co jak kable podłączone sa wszedzie dobrze.. ale cóż bede musiał chińczyka rozkręcić dzisiaj i zobaczyć czy gdzieś iskier nie widać jak tak skwierczy ani nic czy gdzies kabelek nie jest przetarty..

No i pany problem znalazłem już, rozebrałem czaszke chinola o 20 minutach męczenia zeby wyczepić lusterka i kabelki od niego itd. I bzyczy to co na filmiku wam podaje, wyjąłem to z takiego czarnego bębenka jakby i przyklejony był do tych " uchwytów" w których jest to coś co bzyczy na początku filmiku, na taśme izolacyjną wyjąłem to i dobrze widać co to jest, wy eksperci na pewno bedziecie wiedzieć ja niestety nie wiem i w środku jak bzyczy to tam nie ma iskier zadnych ani nic takiego. więc nie wiem co to i od czego to, jak od kierunkowskazów to mozna to jakos wyczepić i nie bedzie kierunkowskazów i po sprawie? skuterem i tak na ryby jezdze tylko po lesie i wałach przeciwpowodziowych wiec nie potrzebuje ich wcale, wazne zeby swiatła byly a jesli nie to jak to zrobić bo nie wiem. z góry dziękuje wam za pomoc i odpowiedzi. a i jeśli to jeszcze ważne, bzyczy to tylko jak włącze kierunkowskaz jak widać , jak wyłącze to bzyczy dopóki nie dodam gazu do 2tys obrotów w skuterze wtedy przestaje, ale jak pyrka na 1300obrotów to bzyka... Link do filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=ZisBYPqwMqE&feature=youtu.be

z tego co wyszukałem w internecie to jest to chyba przerywacz kierunkowskazów,ale jak kupie obojętnie jaki to bedzie pasował i bedzie działało? bo teraz to nawet wskazówka sie nie podnosi od stanu paliwa po przekręceniu stacyjki ani starterem nie idzie obrócić tylko z kopki trzeba a w akumulatorze wszystko jest w porządku

http://all egro.pl/przerywacz-kierunkowskazow-zipp-quantum-axis-triad-i5048792715.html takie coś mi sie wydaje ze powinno pasować

Jaki masz model Zippa?