Poziom oleju w Romet 747 4T

Witam serdecznie

Od niedawna jestem użytkownikiem wymienionego w temacie skuta.

Pierwszą wymianę oleju wykonałem po 30km - była niezła zupka opiłkowa ;)

I w związku z tym mam banalne (a może i nie) pytanie. Jak należy sprawdzać poziom oleju - poprzez wsadzenie i wyjęcie czy poprzez wkręcenie i wykręcenie bagnetu (instrukcja tego nie precyzuje, jest ogólnie że poziom oleju pomiędzy 1/2 a 3/4 podziałki na bagnecie bla, bla)

Do miski weszło mi ok 550 ml (wg instrukcji powinno 700-750 ml) oleju i po wkręceniu mam mniej więcej 3/4 na podziałce, natomiast po włożeniu i wyjęciu ok 1/2 podziałki. Niby nie duża różnica ale jednak.

Czy silniki 139QMB w różnych skuterach mogą się różnić pojemnością miski olejowej?

Pozdrawiam i z góry dzięki za poradę.

wkręcasz bagnet tak jakbys zamykał wlew oleju ,czyli do końca i po wykreceniu sprawdzasz poziom.tak mi gadali w serwisie zippa w przasnyszu jak do nich dzwonilem.rada:stawiaj skuta na podnozce centralnej na poziomej powierzchni inaczej bedzie bez sensu..jak uzupelnisz olej to odpal niech pochodzi tak z minute i dopiero sprawdz poziom.ja mam toros f 16 i ok 800ml wchodzi oleju,to taki sam silnik jak w twoim.pozdrawiam.

wykręcasz, wycierasz bagnet, wkładasz do gwintu (nie wkręcasz) i sprawdzasz poziom. ma być ~3/4 skali
najlepiej żeby skuter stał na kołach na równym podłożu(poziomym).

hmm napisał:

wkręcasz bagnet tak jakbys zamykał wlew oleju ,czyli do końca i po wykreceniu sprawdzasz poziom.tak mi gadali w serwisie zippa w przasnyszu jak do nich dzwonilem.rada:stawiaj skuta na podnozce centralnej na poziomej powierzchni inaczej bedzie bez sensu..jak uzupelnisz olej to odpal niech pochodzi tak z minute i dopiero sprawdz poziom.ja mam toros f 16 i ok 800ml wchodzi oleju,to taki sam silnik jak w twoim.pozdrawiam.

Nie wierze :D

hmm napisał:

odpal niech pochodzi tak z minute i dopiero sprawdz poziom.

Od kiedy to sprawdza się poziom oleju po uruchomieniu i zgaszeniu silnika ? Poziom oleju sprawdza się na zimnym silniku czy to w skuterze czy w aucie.

No to teraz zgłupiałem całkiem - to tylko wkładać bagnet do pomiaru czy wkręcać???

wkładać, nie wkręcać

dobra to inaczej to sformułuje.ilosc oleju ktora jest podana jako optymalna daje poziom oleju 3/4 miedzy min i max tylko w przypadku pomiaru po wkręceniu bagnetu.a zreszta jak ktos mysli ze gadam zle to niech uśredni pomiar na wykręconym i ten na włożonym bez wkrecenia bagnecie i tez zle nie bedzie raczej.jak wkłada sie bez wkrecania to mozna za duzo oleju wlac co jest rownie szkodliwe jak jego niedobor.jak plaską dłonią uderzasz o powierzchnie wody to woda stawia opor tak? I tak samo tłok uderzający w olej którego jest za durzo tez musi ten opor pokonac co moze powodowac np.szybsze zuzycie sie łożyska walu.

Witam ponownie

Odpowiedź serwisu brzmi - do pomiaru bagnet wkręcamy, skut ma stać na podpórce centralnej, przednie koło oparte o podłoże (żeby nie było nieścisłości ;) )

W skuterach Kymco poziom oleju sprawdza się poprzez włożenie bagnetu bez wkręcania. Tak jest napisane w instrukcji obsługi Kymco Agility. Silniki te same 139QMB, więc procedura sprawdzania poziomu oleju powinna być taka sama.

aha.czyli jak widać mam racje.swoja droga to ciekawe ze w instrukcji do Kymco napisali ze nie wkręcać bagnetu.moze jednak te silniki sie czyms różnią?

Myślę, że tajemnica może się kryć w nieco innych kształtach misek olejowych. Bo niby z czego mogą wynikać różnice w sposobie pomiaru?

wielkosc tłoka może mieć znaczenie ,tak mi sie wydaje przynajmniej.im większy tłok tym mniej oleju wejdzie do miski olejowej.nie jestem pewien swojej teorii bo niewiem czy wogole tłok jest zanurzony w oleju gdy silnik jest wyłączony.niby tlok jest prawie poziomo ale trudno to ocenic jak to jest.a moze ktos wie?

Witam
Temat sprawdzania poziomu oleju w silniku 139qmb powraca od czasu do czasu. Usiłowałem ostatnio dociec jak naprawdę powinno się ten poziom sprawdzać - poprzez wkręcenie bagnetu, czy też poprzez włożenie bez wkręcania. W instrukcji do skuterów ROMET nie jest to sprecyzowane. Przeglądając różne fora i artykuły stwierdzam że zdania są podzielone. W książce którą ostatnio nabyłem (poświęcona naprawom i regulacjom w skuterach chińskich) jest wyraźnie napisane że poprzez włożenie bez wkręcania. Zadałem pytanie mailowe w dziale serwisu ROMETU na ich oficjalnej stronie, po kilku dniach otrzymałem odpowiedź że poprzez wkręcenie, w lokalnym autoryzowanym serwisie pan serwisant zapewnił mnie że tylko poprzez włożenie - i bądź tu mądry. Może ktoś wie jak powinno być prawidłowo?
Pozdrawiam

Powraca? Ej, no. ;-)
=
Linki jakieś zapodaj, bo tak, to sam wiesz. ;/
^
A zresztą. Kilku się uczyło, pisząc właśnie... jakieś artykuły. Tu i tam. I jeszcze gdzie indziej. Z treścią bywało bardzo różnie.
Finał artykułu nigdy z nóg nikogo nie zwalił. Bo, panie, wiedzy z tem było mało, ale tak to napisano jak to napisano i dany temat poszedł pod ocenę gawiedzi, a cokolwiek jednak niekumatej. Humanitarnym trzeba być przy tym. Bo tak. :PPP
^^
Sprawdzasz zawsze na wykręconym bagnecie (przy zimnym silniku i na stopie centralnej). Stan na skali 0,5...0,75 jest całkiem OK.

Rysio racje tu zaposiada.
Sprawdzasz tylko wkładając wykręcony a gwint jest do ^przechowywania^ tej miarki.

.
chyba że masz tzw oczko (bulls eye), wziernik, okienko inspekcyjne... zwał jak zwał - to bardzo często przy nim są w jakiś sposób zaznaczone poziomy min i max - kreskami, kropkami, napisami... itd

.

.

.

.

.
jest wiele wariacji. Ale na ogoł zawsze jest bagnet i sobie możesz porównać jak używać bagnetu żeby było na nim prawidłowo jeżeli przez okienko widać że jest prawidłowo

Święte gacie. ;-)))
^
I widzisz, nie jesteś taki zły człek (bo się lubisz naumieć tego i owego). Łysy, drżyj w posadach. Samuj. ;P

Oj, Rysiu, bredzisz bez ładu i składu. Może i jestem łysy, ale z wymianą i poziomem oleju, to - nawet jako początkujący - kłopotu nie mam. Instrukcje do moich sprzętów mówiły dość jasno i precyzyjnie:
MOTO na kołach, poziom we wzierniku - tu HYO po wymianie. Samuj:

SKUT na centralce, poziom na wykręconym bagnecie (bez zdjęcia, bo gówno widać).
Trochę jestem za stary szoferak, żeby się zastanawiać nad takimi głupotami.
Drżeć jeszcze nie będę.

Ha, skoro drżeć nie zamierzasz, to dygaj sobie z tem. Chociaż troszku. :-)))
^
Wziernik tutaj zapodany ci ja też posiadam, a jakże. Ale jest to jednakowoż... elektryczny chinolski spężarkownik 1,5 kW z baniakiem na całe 50 litrów.
I Motula se tam nigdy nie zalewam, bo jestem ^patryjotom^ z dziada-pradziada i tylko Lotosa obecnie uznaję.
*
Lotos i Hipol(it) u mnie rządzą obecnie. Skoro nie ma różnic jakościowych, to po co mam za to przepłacać. ;P
*
Panie Łysy, ja tobie nie uwłaczam w niczym, ja tylko delikatnie ^smyram^ twoje ^rozpuszczone^ ego. Czasem leGko ^smyram^ też to... ^grube EGO^ innych bytów tutaj zalegających. ;-)
*
Btw.
Domi, klauzula milczenia nie jest mi jednak pisana. Wojna zatem będzie. Jeden na jednego. Tylko TY, ja i... Sędzia danego ^sporu^, czyli... PACI, bo WOMBAT jest zbyt brutalny w swoich działaniach i jednocześnie jest twoim przyjacielem od serca, a to mocno działa na mojom niekorzyść. :-)))

Wydaje ci siem Rysiu tylko tak.
A poza tym to nie brutalny tylko stanowczy i konsekwentny :)