Poszukuję dużego skutera lub motocykla 125ccm dla osoby mega otyłej

Cześć. Od dłuższego czasu poszukuję skutera 125ccm lub motocykla 125ccm dla mnie. Problem jest taki, że jestem osobą bardzo otyłą, ważę ponad 200kg i o ile 90% skuterów, czy też motocykli spokojnie wytrzymuje moją wagę, to jest problem z tym że kierownica przy skręcie blokuje się o moje kolano. Jak dotąd jeździłem na Zipp Quantum 50ccm, o dziwo jak na 50ccm jest to duży skuter, można powiedzieć że to taki odpowiednik średniej wielkości 125ccm. Ze 125 to przymierzałem się do Bartona B-maxa 125ccm i jest to skuter gabarytowo ogromny, ale miejsca na nogi nie ma jakoś specjalnie więcej niż na takim Zippie Quantum 50ccm. Ostatnio przymierzałem się też do Hondy SH125i z 2020 roku i szczerze powiedziawszy to “prześwit” czy też miejsce na nogi jest mega małe, mam wrażenie że to skuter robiony pod statystycznego azjatę, a nie pod europejczyka, a o mega otyłym kolesiu to już nie wspomnę. Co do motocykli to jak dotąd jeździłem tylko na Romet Chart 125ccm, posiadam takowy, ale motocykl to zdecydowanie nie to, ponieważ ze względu na moją obecną anatomię ciężko mi się zmienia biegi i bardzo mocno naciskam na kierownicę rękoma przez co po 20 minutach jazdy zaczynają mnie boleć ręce. Zwracam się do was o pomoc, ponieważ sam już nie wiem czego szukać, a sezon już się zaczął, a bardzo chciałbym pozwiedzać okolicę i po prostu pojeździć rekreacyjnie skuterem lub motocyklem. Dodam jeszcze że myślałem mocno nad jakimiś skuterami z regulowaną kierownicą, ale jedyne co znalazłem to Yamaha X-Max 125, ale najbliższy taki skuter jest ze 100km ode mnie i pojechać 100km żeby się tylko przymierzyć do skutera z nadzieją że może się zmieszczę to trochę słabo, dlatego szukam czegoś w okolicy, żeby się przymierzyć i ewentualnie wtedy szukać gdzieś dalej jakiegoś zadbanego modelu. Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc, będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady.

Czego oczekuję od jednośladu? Chciałbym żeby miał przynajmniej 10KM mocy i żeby był po prostu wygodny, żeby miał dużo miejsca na nogi itd. Pojemność 125ccm, żebym mógł jeździć na kat. B

Skuter czy motocykl (ale najlepiej skuter) może być używany, nie musi być nowy.
Budżet: max. 12000 za nowy lub używany.

Pozdrawiam

dziwnie szukasz bo w zasdzie w jednej kategorii. ZIpp Quantum, Barton Bmax, JUnak 607 125…itd to w zasadzie wciąż ta sama rama - gabarytowo od 50. Jest to co prawda tzw. duża rama do chińczyka ale to wciąż klasa rozmiarowa motoroweru.
Yamaha N-max to też jest maluch (132kg masa własna) jak honda PCX 125/VISION 110 czy SYm Fiddle II/III, Kymco Agility 125.
Dopiero X-Max (160kg masa własna) to jest coś większego.

Ty sie rozglądaj za Kymco GrandDink, Kymco Downtown, SYM GTS, SYM JoyRide, CruiSym, Piaggio X8/X9/X10, Aprilli Atlantic, Aprilla SR125 (ta starsza… może od biedy - Druid ma ponad 180cm i sie upierał że dla niego jest super wygodna a np ja uważam że w moim GTS jest więcej miejsca na nogi niż w SR… wiec to jak widać różnie).
W każdym razie te większe 125 mają dugość nie 200 tylko około 215-220cm. I to jest max różnica
Chodzi o toże to są akuter 125 które w tych samych ramach/budach wychodzą w pojenościach 200/250/300/350/500cm. Są duże. Ważą po 160kg.
Inna sprawa że twoje 200kg przekracza dopuszczalną nośność/ładowność każdej z tych maszyn a już skutera 50cm na pewno. Wiec raczej jedziesz tak na rezerwach konstrukcyjnych a nie że 90% skuterów spoko wytrzymuje twoją wage.
SYM GTS 125 i 250 zakłada mase własną 173kg a maksymalną 283 wiec zostaje 110kg na pasażerów i ładunek a CruiSym 300i i 250i ważą po 198kg a mas mają 360kg - wiec 160kg max.
Ramy od motorowerów są raczej projektowane na szcupłego azjate lub nastolatka - czyli tak do 100kg.

1 polubienie

A jak z awaryjnością skuterów tych firm typu Kymco, SYM, Piaggio? Do takiej Yamahy czy Hondy nie mam raczej żadnych obaw, są to znane i lubiane marki, ale Kymco, SYM, czy taki Piaggio są raczej mniej popularne i różnie z nimi może być? Ważna jest też dostępność części. Co do nośności - wiem że swoją masą srogo przekraczam dopuszczalną masę jaką przewidział producent, ale ja jeżdżę spokojnie, po drogach utwardzonych i staram się nie szaleć na tych skuterach, w obawie o ramę, ale mam też z tyłu głowy że to może nie wystarczyć i jest taka możliwość że coś może się stać, no ale czymś przecież jeździć trzeba :smiley:

Piaggio -mniej popularne??? Powinien cie piorun z gówna spalić za niewiedze :).
Piaggio to włoska klasyka - Vespa, MotoGuzzi, Derbi, Gilera i sprzety pod włąsną marką od chyba 140 lat istnieją a od 1946 robią motoryzacje. Zmotoryzowali włochy i 2/3 europy vespami
SYM i Kymco wyrośli na tajwanie jako kooperanci/podywkonawcy Hondy ale SYM dawno wybił sie na niepodległość w Kymco troche później. Jakościowo to też górna półka. We wszystkich wypożyczalniacj w Azji są SYMy… to sie samo broni.
Kymco Downtown i Kawasaki serii J to ten sam motor od Kymco własnie. Wiec bez obaw. Jakby tak raczej przytomnie ci doradzam.

1 polubienie

Widzę że masz obszerną wiedzę na temat jednośladów i producentów, przepraszam jeżeli uraziłem Cię tym stwierdzeniem, że Piaggio jest mniej popularne, jestem typowym laikiem jeżeli chodzi o motoryzację. Bardzo podobają mi się właśnie skutery typu Kymco Downtown, Sym gts, Piaggio X10, ale nie wiem czy rozmiar na pewno idzie w parze z ilością miejsca na nogi, dlatego dobrze by było gdyby miał taki skuter też regulowaną kierownicę, taki barton jakby miał opcję podniesienia kierownicy lekko do góry to byłby wygodny, a tak to niestety ocierał mi o kolano. Jest jeszcze opcja żebym kupił skuter, który niekoniecznie musi być wielkości Maxi skuterów, ale żeby miał w miarę prosty fotel i spróbować jakby przyciąć trochę gąbkę w tym fotelu, tak żebym mógł usiąść trochę dalej po prostu, może wtedy kierownica nie ocierałaby o kolana, ale nie wiem czy to jest dobry pomysł. Na razie bacznie obserwuję olx i jak tylko pokaże się coś z wymienionych przez Ciebie skuterów u mnie w okolicy to od razu pojadę go obejrzeć.

Mam SYM GTS i przy wzroście 176cm moge usiąść z praktycznie wyprostowanymi nogami. A kanapa ma oparcie dla kierowcy które mozna wyjąć i siąść kolejne 15 głebiej.
Ale nawet jak siedze jak na kiblu to kierownica jest znacznie wyżej.
Pooglądaj sobie recenzje/testy na Youtube sprzętów o których pisałem. To zupełnie inne proporcje i kształty kierownic niż te do których jesteś przywyczajony. I Skutery maxi raczej nie mają regulowanych kierownic. To sie raczej robi w 50cm gdzie ona jest mocowana jak rowerowa i nawet można wsporniki wyższe pod kiero dołożyć.

1 polubienie