Elo!
Chciałbym się was zapytać jak zrobić że gdy przekręcę kluczyk (a jeszcze nie zapale) paliły się same postojówki a gdy zapalę go to wtedy normalnie palą się i postojówki i normalne światła…
od postojówek musiał byś pociągnąć kabel do aku.
No to przecież jak bezpośrednio pociągnę do aku to będą się cały czas palić :!: a mają się palić po przekręceniu kluczyka …
Chyba do stacyjki gdzieś, musisz poczytać ten temat Red raidera o światłach z aku, bo tam dobrze było wyjaśnione.
szukasz plus w stayjce i podpinasz postojówki
Ale postojówki są tylko pod +!? przecież - też musi być więc co zrobić z - ?
masa jest cały czas na postojówkach i się nie rozłącza więc zrób tak jak pisał marian przekrec kluczyk poszukaj + i podłącz do postojówek
Dla wyjaśnienia. “-” jest na masie, czyli na całej ramie.
weź probówkę jeden koniec do ramy drugim szukaj po stacyjce.
ale zaraz ten + mam podłączyć pod jakąś kostkę w stacyjce taką? Bo niestety ale ja jestem w elektryce zielony z lekka :-/ skąd mam wiedzieć że akurat podłączę pod + ?? bo raczej jak odwrotnie podłącze to nic się nie stanie poza tym że nie będzie działało no nie?
żaby poszukac + w stacyjce wes jakaz zarowke z dwoma kabelkami
przekrec stacyjke i jeden kabel od zarowki dotknij ramy a drugim dotykaj po stykach od stacyjki i jak będzie swiecic to znaczy ze ten styk ktorego dotykasz to +
no i jak znajdziesz ten + to mozesz wziąsc pociągnąc nową nitke od tego + od stacyjki do postojówki gdzie był + i wszystko
aha ale te kable które teraz idą od postojówek muszę odciąć lub odczepić no nie? a nic się nie stanie jeśli później nowy kabelek splączę i będzie na wierzchu ?? czy jak na niego wody poleci to nic się nie stanie? czy muszę przylutować go?
nie jeżeli masy nie będzie dotykał to nić się nie będzie dziać
od postojówek możesz uciąc kabelek od plusa a od masy zostaw
jak pociagniesz nowy kabel od stacyjki to mozesz go zlaczyc bez lutowania tylko musisz go dobrze zwinąc a później zaizolowac