Porting karterów

Co to jest porting karterów dużo o tym słyszałem i chciałbym to zrobić ale nie wiem co to jest.

kamil12363 napisał:

Co to jest porting karterów dużo o tym słyszałem i chciałbym to zrobić ale nie wiem co to jest.



no to skoro nie wiesz o tym nic to się za to nie bierz bo to trudne i skomplikowane...

ale powiem Ci może częściowo : jest to jakby powiększanie tych wszystkich kanałów (w ,np cylku) , a w karterach to nie wiem co można portingować ,bo się nie znam :D

Ja bym może chciał to gdzieś zrobić.

porting w karterach to po prostu powiększanie/rozwiercanie tych “dolotów” do cylka, tam gdzie cylinder łączy się z karterami są takie wyżłobienia żeby mieszanka dochodziła z karterów do cylindra. na prawo, lewo i od góry tłoka są takie.
jak cylinder jest jakiś racing to w cylindrze są większe te doloty i wtedy karter zasłania ich sporo i trzeba powiększyć te w karterze żeby nie zasłaniały wlotów w cylindrze i mieszanka lepiej przelatywała i w większej ilości.
w seri to nic nie da, w sporcie raczej też nie bardzo.

[ Dodano: 19-08-2009, 21:07 ]
pokaże to na kicie CM:
http://img529.imageshack.us/i/beztytuuvsi.jpg/
to co zaznaczone na czerwono to właśnie te doloty które się powiększa tak aby nie zasłaniały i były na rozmiar tych które są w cylindrze.

A gdzie mogę zrobić taki porting :?:

w jakiśch serwisach co się tym zajmują, może w jakiejś dobrej szlifierni cylindrów by powiększyli też bo przecież szlifują w niektórych głowice, kanały w głowicy…
ale w seryjnym cylku 50 nic nie da, nawet w 70 sportowej też nie.
to dopiero się robi przy cylindrach racing i wyżej.

Ja mam cylinder Malossi MHR.

Replica ? Czy zwykły MHR ?

Wynika z tego że MHR bo mam kanał wydechowy dzielony na pół.

Z tego co wiem to oba mają kanał dzielony ale nie jestem pewien

Bez specjalnej wiedzy możesz sobie wypolerować skrzynie korbową i kanały płuczące w cylindrze ale nie na lustro…

Bo np do zmiany konta otwarcia potrzeba już wiedzy;/ i trzeba wiedzieć czy lubimy jeździć na wysokich obrotach czy jak cylinder ciągnie z dołu… Można tez wyrównać kanały dolotowe w cylindrze z kanałami w karterze żeby nie było żadnego progu na łączeniu ich :slight_smile: powiększanie i polerowanie pod wydech kanału wydechowego :stuck_out_tongue:

A z tego co ja się orientuje to Replica nie ma dzielonego kanału wydechowego ale mniejsza o to.