Witam!
Zauważyłem, że wiele osób zakłada tematy typu: “Laser, co myślicie” , “Który lepszy” itp. Zważając na ten fakt postanowiłem napisać mini porównanie X-pro oraz RSII. Postanowiłem to zrobić, ponieważ miałem styczność z oboma wydechami
RSII
Wydech kosztuje ok. 530 zł w wersji “zwykłej”, w wersji chromowanej ok 620 - w zależności od sklepu i kursu euro. Wydech ogólnie jest zrobiony starannie, z dobrych materiałów, jednak po okresie 2-3 miesięcy można już zauważyć plamki rdzy. Wypadałoby kupić lakier bezbarwny, ale to znowu dodatkowe koszta. Wydech ciągnie dopiero z wysokich obrotów - jest to wydech dedykowany głównie do 70.
Laser X-pro
Wydech jest sporo tańszy od RS-a. Zwykła wersja kosztuje 420-430 zł, natomiast wersja chromowana kosztuje i tak taniej od wersji zwykłej Rs-a, a mianowicie 485 zł. Wydech otrzymałem w ładnym pudełku Niestety nie dostajemy żadnych rolek itp. Jest zrobiony porządnie podobnie jak tecnigas. Mam go już ponad 2 miesiące, widać tylko lekkie przebarwienie przy kolanku (w jakiś tam sposób dodaje to uroku wydechowi). Wydech ten znakomicie pasuje zarówno do 50 jak i 70. Wydech w porównaniu z multivarem daje konkretnego “kopa”. Wydech ciągnie od samego dołu. Jakiś większych problemów przy regulacji nie odnotowałem Polecam zarówno do 50 jak i 70.
PLUSY I MINUSY
Laser:
+tańszy
+chromowany - lepszy wg. mnie wygląd oraz to że Ci nie zardzewieje
+na pewno łatwiejszy w regulacji
+ciągnie z niskich obrotów
-+ dla niektórych minusem może być dźwięk, nie mniej jednak mi się bardzo podoba :razz:
+ciągnie z niskich obrotów
RSII
+mocny wydech pod 70 (sport, rancing)
-cena (niby ok 30-40 zł ale jednak zawsze droższy )
-za podobną cenę mamy lasera w chromie, a RS “zwykłego”
-trudności w regulacji (kumpel miał RS w vitalce z multivarem i nie mógł go wyregulować, o dziwo w s9 ten wydech podobnież sprawuje się znakomicie, może dlatego że LC - trochę inne przełożenia :roll:
-po pewnym czasie zaczyna rdzewieć, przydałoby się prysnąć lakierem bezbarwnym, ale to już kolejne koszta
Rozprawki tutaj pisać nie będę, ale przynajmniej z grubsza przedstawiłem + i - wydechów. Oczywiście inni mogą sądzić inaczej, nie mniej jednak uszanuję ich poglądy
Pozdrawiam
Revo_70 :razz:
copyright by revo_70
jak można porównywać wydechy rożnych klas do siebie??
a i z tego dupnego (wg mnie) porównania wynika że laser jest lepszy od RSII
Dziękuję za porównanie. Sprawiłeś, że jeszcze bardziej nie mogę się doczekać kiedy dojdzie do mnie Laserek
Wydechy można porównać, jeśli porównujemy na seryjnym cylku. Wiadomo, że przy 70 Rs wygrywa, jednak wiele osób zastanawia się nad jego kupnem do seryjnej 50. Dlatego zrobiłem te porównanie.
ale jak ktoś kupuje powiedzmy RS70 to raczej z myślą zakupienia cylindra o powiększonej pojemności 70ccm. Bo wydech poziomu midrace szybko zajeżdżają seryjne 50ccm
Czyli jak będę chciał potem wsadzić jakiegoś Racinga 70-tke to i tak będzie dobrze wydech z Laserka na coś lepszego zmienić ?
chyba logiczne!! laser jest wydechem ciągnącym od dołu więc za bardzo nie nadaje się do racinga
OK :-o
Wolałem się upewnić i myślałem, że ktos mi opisze jaka będzie róznica bo nie wiem czy w przyszłości będę miał na tyle kasy, żeby wszytsko na raz wymienić.
Poza tym gdzie tak tanio Laserka znalazleś, ja na jednśladzie zamówiłem za prawie 600 [zł] -.-
www.skuterdoktor.pl
na za słabym wydechu nie wyciągniesz nawet 3/4 nominalnej mocy cylindra
Tylko, że nie znalazłem na S&D dla mojego skutera - CPI Aragon, pewnie jakiś inny by pasował, ale oczywiście jestem taki mądry, że teraz przepłacę bańkę…
do cpi pasują wydech od minarelli (oczywiście z minimalną przeróbką Mocowania) i ty taki właśnie dostaniesz od minareli
Mam nadzieję, że ten który zamówiłem jużbędzie przerobiony, co może tłumaczyć jego cenę. Dzięki za pomoc masz browarka
Zrozum, ja nie pisałem tego porównania mając 70 tylko 50. Napisałem go ponieważ (będę się powtarzał) wiele ludzi porównuje je, chcąc kupić mocny wydech do 50. Postanowiłem napisać tego “arta” żeby przekazać innym moje odczucia odnośnie obydwu wydechów w 50.
Moje odczucia są takie że w prawie seryjnej 50 lepiej sprawuje się laser, między innymi dlatego że ciągnie od samego dołu, i nie zarzyna cylka. Ogólnie jest go łatwiej wyregulować. Osiągi na nim są trochę lepsze. Ja osobiście właśnie lubię jak skuter ciągnie z samego dołu
PS. Myślicie że laser nie da rady w midrace? Otóż da radę, tylko osiągi nie będą zadowalające,np jak z c16. Nieraz spotykam się z ludźmi którzy mają cylinder 70 i jeżdżą na tecnigasię next r (mimo że jest dedykowany do 50) i co daje radę, wiadomo że nie wyciśnie wszystkiego z cylka, ale jeździć się da
Ogólnie rzecz biorąc laserek to dobry wydech za przystępne pieniądze
możesz mieć seryjny wydech do evo ale on nie będzie chciał praktycznie jechać
ok teraz rozumiem co chciałeś wytłumaczyć
laser najlepiej sprawuje się przy malossi sporcie 70 według testów przy tym cylku jest lepszy od suni R