Napisalem go sam opierajac się na informacjach z internetu
Dwoma motorami które dziś porównam są Honda Innova i Suzuki Address. Są to bardzo podobne do siebie skutery, które idealnie nadają się do miasta. Oba są produkowane w Tajlandii i są napędzane silnikami czterosuwowymi chłodzonymi powietrzem o pojemności 125cm3. Dzięki pochyleniu cylindra do przodu możliwe było obniżenie ramy. W obu skuterach pracuje 4 biegowa półautomatyczna skrzynia biegów (bez użycia sprzęgła) oraz kolo napędzane jest za pomocą łańcucha, który pracuje w obudowie. W tych motocyklach jest niestandardowy układ biegów tj. wszystkie biegi wrzuca się w dół (N-1-2-3-4). Do tego typu skrzyni trzeba się przyzwyczaić, ale działa ona bez zażutu. Zastosowana w Hondzie skrzynia jest bardziej precyzyjna niż w suzuki, ale w Suzuki biegi wrzucą się trochę łatwiej. Powodem zastosowania w nich skrzyni półautomatycznej jest stworzenie skutera który będzie prosty, wytrzymały, niezawodny, oszczędny, trwały i tani. Oba waza niewiele ponad 100kg i cienkie opony które zapewniają pewne prowadzenie i łatwe manewrowanie. Hamulce są dużym plusem w tych skuterkach. Są bardzo dokładne mimo bębna z tylu. Honda ma szersze i wygodniejsze siedzenie, raczki kierownicy umieszczone wyżej, podnóżki wysunięte dalej do przodu. Suzuki za to ma większe skoki zawieszenia niestety widelec pozostawia dużo do życzenia. Golenie Hondy maja te sama średnicę jednak zostawiają więcej rezerwy. Zastosowane w Hondzie opony Dunlopa bardzo dobrze spisują się na mokrej jak i suchej nawierzchni maja lepsza przyczepność niż opony IRC zastosowane w Suzuki. Jeżeli chodzi o przyspieszenie jak i moc to Suzuki wypada lepiej od swojego konkurenta. Ma on silnik o krótszym skoku i krótsze przełożenia niż Honda. Oba skutery żwawo przyspieszają do 80km/h, później ciężej przyspieszają i ich prędkość maxymalna kończy się na około 100 km/h. W Hondzie można zadziej zmieniać biegi, ponieważ maxymalny moment rozwija przy 2500obr/min a Suzuki przy 5600 obr/min, a jej długa czwórka ma charakter nadbiegu. Honda jak i Suzuki są bardzo oszczędnymi skuterami. Suzuki pali 2,4l/100km a Honda zaledwie 1.8l/100km. Mimo ze nie mieści się kask pod siedzeniem ani nie ma osłon chroniących nogi przed deszczem jest to idealne rozwiązania zamiast samochodu, autobusu czy nawet motocykla. Ponieważ jazda tymi skuterami to wielka frajda za niewielkie pieniądze.
Silniki:
Suzuki Address
Budowa: chłodzony powietrzem jednocylindrowy, czterosuwowy SOHC, wtrysk paliwa
Przeniesienie napędu: sprzęgło odśrodkowe, półautomatyczna skrzynia czterobiegowa
Śr. Cylindra x skok tłoka: 53,5 x 55,2 mm
Pojemność skokowa: 124 cm3
Moc maks. : 10KM przy 8000 obr/min
Maks. moment obr. : 9Nm przy 6500 obr/min
Honda Innova
Budowa: chłodzony powietrzem jednocylindrowy, czterosuwowy SOHC, wtrysk paliwa
Przeniesienie napędu: sprzęgło odśrodkowe, półautomatyczna skrzynia czterobiegowa
Śr. Cylindra x skok tłoka: 52,4 x 57,9 mm
Pojemność skokowa: 124,8 cm3
Moc maks. : 9KM przy 7500 obr/min
Maks. moment obr. : 10Nm przy 3000 obr/min
Podwozie:
Suzuki Address
Rama: z rur stalowych
Zawieszenie: z przodu klasyczny widelec teleskopowy, z tylu podwójny wahacz
Hamulec: z przodu pojedyncza tarcza 220mm śr., zacisk dwutłoczkowy, z tylu bęben o śr. 110mm.
Honda Innova
Rama: z rur stalowych
Zawieszenie: z przodu klasyczny widelec teleskopowy, z tylu podwójny wahacz
Hamulec: z przodu pojedyncza tarcza 220mm śr., zacisk dwutłoczkowy, z tylu bęben o śr. 110mm.
Wymiary i masy:
Suzuki Address
Rozstaw osi: 1220mm
Wysokość siodła: 780mm
Skoki zawieszeń p/t: 90/77mm
Masa z płynami: 113kg
Pojemność zbiornika paliwa: 4,3l
Honda Innova
Rozstaw osi: 1240mm
Wysokość siodła: 770mm
Skoki zawieszeń p/t: 81/82mm
Masa z płynami: 106kg
Pojemność zbiornika paliwa: 3,7l
Podsumowanie:
Oba skutery wiele zniosą i wiele wybaczą. Honda wygląda solidniej, jest stabilniejsza podczas jazdy, zużywa mniej paliwa podczas jazdy i sprawia wrażenie lepiej wykonanej. Pewnie dlatego od 1958 r. sprzedano jej Az 60mln. Suzuki ma za to większa moc, trochę ciekawszy wygląd i bardziej dopracowane szczegóły.
Dobry temat, dużo się napracowałeś.
Dałbym ci piwo ale się nie da ;/
crtl+c->crtl+v
skopiowany artykuł z któregoś z nr świata motocykli lub motocykla
<RudY głaszcze Danielsona>
Noo jeśli napisałeś to sam to należy Ci się wielka pochwa…KHE!KHE!.. pochwała
kalin309, Wlasnie ze nie… Bazowalem się właśnie na gazecie Motocykl ale tekst mojej konstrukcji… Oczywiste ze z wlasnego doswiadczenia bym tego nie napisal bo nie mam takiej mozliwosci i pieniedzy na te motorki…
Już miałem pewne wątpliwości bo znalazłem, że był taki artykuł w ów gazecie ale jego tekst jest całkiem inny: http://www.motocykl-online.pl/testy/Suzuki_Addres_i_Honda_Innova
Przecież nie przepisalbym. Informacje sa takie same ale inaczej spasowane zeby nie bylo ze plagiat tylko podsumowanie skopiowane i dane techniczne nie jezdzilem to nie bede ich podsumowywal
W nagrode az ci usune warny
Szczerze to ja bym wolał opinie użytkowika slyszeć
Wino, opini uzytkownikow jeszcze nie widzialem bo to sa nowe na 2009 rok sprzety ale jak znajde to z aktualizuje