Porada przy kupnie Yamaha Aerox.

Witam, mam pytanie do doświadczonych riderów na co mam patrzec i czym się sugerować przy kupnie Aeroxa?
Mam zamiar kupić sobie skuter na wiosnę tzn marzec kwiecień.
Czy ten jest dobry http://allegro.pl/yamaha-aerox-2007rok-okazja-i2121249835.html ???????

Warto np. zwrócić uwagę na brak błotnika za co przy kontroli tracisz dowód rejestracyjny. Dodatkowo brak podświetlenia tablicy.

Nie można jeździć bez błotnika ? ; ooo

Oczywiście, że można jeździć bez błotnika. Aerox ma tak, że spód lampy podświetla tablice zamieszczoną w miejscach na śruby od błotnika.

A co Aeroxa z 1 postu to nie warto, bo nie oryginalne malowanie, więc pewnie był bity, albo z jakąś dziwną przeszłością.

Quattro napisał:

Oczywiście, że można jeździć bez błotnika. Aerox ma tak, że spód lampy podświetla tablice zamieszczoną w miejscach na śruby od błotnika.

Mylisz się kolego. Leszek ma rację.

Mam Aeroxa ze zdjętym błotnikiem z tyłu i przy kontroli nawet nie zwrócił na to uwagi policjant. Przecież nawet przy zamontowanym błotniku nie ma podświetlenia rejki, więc jaki to ma wpływ czy za nią wystaje trochę plastiku czy nie?

Też Mi się wydaje że nie trzeba mieć błotnika z tyłu ;) Mój stary skuter też podświetlał światłem z lampy tablice rejestracyjną ;)

Co do kupowania:
1. Sprawdzaj plastiki czy nie są luźno, macaj dotykaj itp. można tym Sobie obniżyć cenę mówiąc że skuter mógł się przewrócić nawet i jakiś zaczep od plastiku jest pęknięty, może obniży 100-200zł ale taka kasa piechotą nie chodzi bo będziesz miał na rejestracje ;)
2. Zanim Ci ktoś odpali skuter dotknij silnika, tłumika. NIE WSTYDŹ SIĘ OGLĄDAĆ DOKŁADNIE, TY JESTEŚ KLIJENTEM a NIE KOLEŚ KTÓRY SPRZEDAJE. Sprawdzisz tym czy silnik jest ciepły czy zimny, wiadomo że silnik na zimnym gorzej odpali, więc jeśli odpali na zimnym od dotknięcia to można już się tym sugerować że silnik jest ok ;)
3. Sprawdzaj bieżnik opon i markę opon, Yamaha chyba wypuszczała Aeroxy na tej samej firmie opon ;) a napewno dany rocznik ;) Jeśli będą inne opony przynajmniej ta z tyłu a przebieg będzie mały to można wnioskować że ktoś albo wymienił bo opona była skatowana (palenie gumy, hamowanie do zablokowania koła) albo komuś nie pasowała ;)
4. Dokumenty, jeśli skuter jest ściągnięty z zagranicy to sprawdzaj wszystkie dokumenty. Jeśli dobrze pamiętam to skuterów z francji (50cc nie da się zarejestrować albo bardzo trudno, brak jakiegoś dokumentu który jest potrzebny do rejestracji w Polsce a we Francji jest nie potrzebny)
5. Według Mnie Aeroxa nie kupi dziadek na dojazdy do sklepu czy kościoła ;) więc można tym się sugerować że skuter był na dziadka a jeździł wnuczek ;) a wiadomo że młodzież nie dba do końca ;)
6. Jeśli już znajdziesz ten jeden jedyny egzemplarz... NIE KUPUJ OD RAZU!! To nie bułeczki... Masz prawo zaprowadzić taki skuter na przegląd w wybranej przez Ciebie stacji kontroli pojazdów czy mechanika żeby przejrzał go.
Ja się niestety tak oszukałem... znalazłem... napaliłem się... wszystko było cacy... Niestety dzień po zakupie była nie miła niespodzianka bo okazało się że nie ma ładowania akumulatora...
Przy okazji okazało się że przy tylnim kole już się pocił olej od przekładni więc trzeba było uszczelniacz wymienić, wymieniłem Sobie jeszcze opone i olej...
Myślałem że kupiłem okazję a musiałem dołożyć 1500zł po zakupie ;) nie mało wtedy było do zrobienia zrobione ale jednak koszta były też spore naprawy ;)

Więc uważaj przy kupowaniu używanego skutera :) Można kupić okazję ale można też się nieźle przejechać tak jak Ja.

Poprzednik dobrze mówi. Jeżeli jeszcze da Ci się przejechać to przy małej prędkości puść kierownicę (przy 20-30) i zobacz czy go nie ściąga. Jeżeli niekontrolowanie zjeżdża na bok - podziękuj.

Heh ;P tylko nie puszczaj do końca :P Nie wszyscy potrafią jeździć bez trzymanki :P a do tego bym tak bardzo nie przykładał uwagi bo można źle usiąść na skuterze i już zacznie zjeżdżać delikatnie. No ale spróbować można oczywiście ;) jeśli będzie zjeżdżał delikatnie to może to być winna tego że źle usiadłeś albo lekki wiatr wieje. a nawet to że jezdnia jest ułożona pod kątem żeby deszcz spływał ;) Jeśli będzie zjeżdżał bardzo mocno to trzeba przemyśleć ;) i zrób kilka takich prób.

Dodatkowo postaw skuter na centralce. Tak żeby tylnie koło było w powietrzu. Złap za oponę i spróbuj poruszać na boki ;) Jak pracowałem w serwisie to przyjechał do nas skuter gdzie były tak wybite silentbloki że silnikiem można było ruszać po 3-4 centrymetry w każdą stronę ;) dodam że to była Aprilia SR 150 :P więc prędkości dochodziły nie złe tam ;) strach było jeździć ;)

Ogólnie te starsze graty, które majá pojemnoci >50cm3 fabrycznie są łatwym sposobem na wypadek. Jeżeli skuter przy wychodzeniu z fabryki był przeznaczony do 100km/ to po tych 12-14 latach przy prędkościach rzędu 130km/h może się coś stać niemiłego. ;)

Bardzo dziękuje za wszystkie Wasze porady . Pozdrawiam