Witam znowu mam problem rozebrałem pompe wody wymieniłem łożyska i złożyłem wszystko dokręciłem wlałem płyn odpalam skuter przejechałem pare metrów temperatura skoczyła patrze na pompe a tam cieknie wymieniłem uszczelke i nadal cieknie o co chodzi? A może trzeba jakiś silikon dać żeby lepiej uszczelnić
może lepiej dokręcić, oczyścić powierzchnie przed montażem uszczelki… trudno powiedziec co jest nie tak nie widząc tego i nie widząc skąd i jak leci
nagrałem filmik nie wiem czy to wina źle założonej uszczelki czy coś w środku jest jeszcze zepsute https://www.youtube.com/watch?v=SfyZfA8Lp2w
I to przy założeniu że : uszczelki są fabrycznie nowe , elementy do których mają przylegać równe , nie popękane i jak by na to nie patrzeć robisz to jeszcze raz powoli i dokładnie.
Silikon bym sobie odpuścił - bo to na krótką metę.
Rozumiem że nabyłeś zestaw naprawczy dedykowany do bet&win-a i wymieniłeś wszystkie elementy z zestawu.
a układ to ty masz drożny? bo może masz zakitowaną chłodnice lub którąś rure i przeciska to przez uszczelnienia pompy.
Poza tym to słabo wygląda ta uszczelka… gdzieś wystaje, gdzieś sie chowa głeboko miedzy części. To jakiś zamiennik czy oryginał?
śruby trzymają? nic nie przeskakuje jak dokręcasz - gwinty równe i w dobrym stanie?
Uszczelke kupiłem na stronie pisało orginalna śruby nie przeskakują ale może ten układ zapchany jak to sprawdzić?
węże twardnieją? chłodnica sie nagrzewa?
Jutro ci powiem jeszcze raz to zdejmne założe dokładnie zrobie i dam znać
Zdjełem to lepiej wyczyściłem wszystko złożyłem i nie cieknie tylko jest nadal problem płyn jest wlany pod pełno odpalam skuter pochodzi chwile i temperatura idzie do góry może płyn nie dochodzi czy coś takiego?
odpowietrzałes? co z tymi wężami? nagrzewają sie ? twardnieją?
Węże nie twardnieją ani nie nagrzewają sie a odpowietrzenie to chodzi tylko o to żeby korek otworzyć od zbiorniczka czy coś jeszcze?
po nagrzaniu silnika (głowicy) powinien otworzyć sie termostat i płyn powinien popłynąc wężami do chłodnicy - automatycznie nagrzac węże i chłodnice i weże powinny stwardnieć bo sie w nich pojawi ciśnienie.
Jeżeli tak sie nie dzieje to coś jest nie tak z obiegiem.
Tu masz zalewanie płynem - co prawda w wersji 150cm ale to chyba podobnie https://www.manualslib.com/manual/753879/Kymco-BAndw-150.html?page=42#manual
porównaj sobie układ i elementy.
Panowie dodam coś od siebie :
Układ chłodzenia w bet&win 50 2T jest prosty wręcz prymitywny , nie ma żadnych termostatów ani wymuszonego chłodzenia chłodnicy . W momencie odpalenia silnika zaczyna kręcić się wirnik pompy i ciecz zaczyna krążyć. Odpowietrzenie odbywa się po zalaniu do pełna chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego , wtedy odpalamy silnik i powinny pojawić się bąble powietrza które było w układzie. Cały proces trwa dość długo i trzeba mieć zapas płynu do dolania bo trochę pójdzie - to tak w skrócie. Na logikę - jeśli po odpaleniu silnika przewody nie nagrzewają się to albo jest zapowietrzony albo przewody są niedrożne.
albo chłodnica jest niedrożna - w każdym razie gdzies w układzie jest zator