Pompa oleju 16 zębów zamiast 22 zębów? 4T 139QMB/JJ1P39QMB

Jestem w trakcie wymiany wału. Moje objawy potwierdził się. Padło lewe łożysko od strony wariatora. Metalowy wypełniacz jest delikatnie pod kątem założony przez fabrykę. Podczas obracania wału są bicia.
Wał miał 22 zęby na pompę oleju. A pompa oleju była wsuwana - jedno w drugie.



Pompa działa, jednak są miejsca, gdzie czasem się zacina, posiada również te kółko zębate luzy na pompie. Bez sprzecznie - pompę należy wymienić przebieg na niej 18 000 km.

Chciałbym zakupić wał Top Racing. Niestety te wały są tylko na koło od pompy oleju 16 zębów - czyli zębatka przykręcana - wygląda to tak:

Sprawa wydaje się prosta - kupić wał Top Racing 16 Zębów, do tego kompletną pompę z kołem zębatym też do modelu \\\"16 zębów\\\". Jednak jest jedno, ale...
Otwór w karterze na pompę oleju 22 zęby wygląda tak:



A otwór w karterze na pompę oleju 16 zębów wygląda tak:


Widzicie różnicę? Ktoś się może orientuje, czy po zmianie pompy oleju na 16 zębów trzeba będzie zmienić karter, czy ten od 22 zębów będzie pasował?

Niestety takie jaja występują we wszystkich torosach - Posiadają one silnik JJ1P39QMB różniący się od 139QMB tym, że zawory są dłuższe, oraz pompa oleju jest na 22 zęby, a nie na 16 zębów.

Powiedz mi czy lozysko ci sie rusza na prawo i lewo ?

Tak. Prawo i lewo.

Coś mi Młody mówi że najbliższy Ciebie sklep z częściami moto ( wał Miedzeszyński 262) posiada w swojej ofercie wał f-my Top Rancing z 22 ząbkami do pompki - więc może warto tam podjechać - popytać a nie kombinować jak "koń pod górę" !!!

Byłem dzisiaj w ScooterKingZ po rolki wariatora, i od słowa do słowa przeszedłem do rozmowy o firmie motoforce, a potem o moim wale.
Części produkowane na Tajwanie w tej samej fabryce co Naraku, przywożone do Niemiec, sprawdzane przez producenta motoforce, i pakowane pod logiem Niemieckim. Jutro jadę z tym wałem motoforce do SKZ - Jest na gwarancji rocznej, ważnej do 2 stycznia 2015 roku. Jeżeli mi przyjmą to go wymienią na nowy. Jeżeli nie - trudno, zakupie wał ten, z mielocha: http://shop.mieloch.pl/wal-korbowy-top-racing-std-22-zeby,pZ045981.bhtml

Ale fakt, faktem, jeżeli jest możliwość przerobienia z 22 zębów na 16 zębów bez wymiany karteru, to chętnie bym to zrobił, bo wały na 16 zębów są bardziej popularne.