Jestem w trakcie wymiany wału. Moje objawy potwierdził się. Padło lewe łożysko od strony wariatora. Metalowy wypełniacz jest delikatnie pod kątem założony przez fabrykę. Podczas obracania wału są bicia.
Wał miał 22 zęby na pompę oleju. A pompa oleju była wsuwana - jedno w drugie.
Pompa działa, jednak są miejsca, gdzie czasem się zacina, posiada również te kółko zębate luzy na pompie. Bez sprzecznie - pompę należy wymienić przebieg na niej 18 000 km.
Chciałbym zakupić wał Top Racing. Niestety te wały są tylko na koło od pompy oleju 16 zębów - czyli zębatka przykręcana - wygląda to tak:
Sprawa wydaje się prosta - kupić wał Top Racing 16 Zębów, do tego kompletną pompę z kołem zębatym też do modelu \\\"16 zębów\\\". Jednak jest jedno, ale...
Otwór w karterze na pompę oleju 22 zęby wygląda tak:
A otwór w karterze na pompę oleju 16 zębów wygląda tak:
Widzicie różnicę? Ktoś się może orientuje, czy po zmianie pompy oleju na 16 zębów trzeba będzie zmienić karter, czy ten od 22 zębów będzie pasował?
Niestety takie jaja występują we wszystkich torosach - Posiadają one silnik JJ1P39QMB różniący się od 139QMB tym, że zawory są dłuższe, oraz pompa oleju jest na 22 zęby, a nie na 16 zębów.