Pomoc w wyborze skutera do 300 ccm

Witam,

Mam w planach zakup skutera o pojemnosci ok. 300 ccm ( optymalnie na miasto i na autostrade). Do tej pory posiadalem jedynie mala 50-tke ( malaguti firefox) ktora do tej pory wystarczyla, jednak zmiana miejsca pracy wymusila na mnie zakup czegos nowego. Poszukuje skutera ktory bedzie optymalny do poruszania sie po miescie jak i po autostradzie. Uzywany bedzie glownie przez jedna osobe ale nie wykluczam sporadycznych wypadow we dwojke. Moje typy to Sym CityCom 300 i ( duze kola, ciekawe wyposarzenie i dobra jakosc wykonania i naprawde dobre opinie - jednak koszt ok 4 k euro), Yamaha X-City 250 ( ciekawy skuter miejski z duzymi kolami o nieprzecietnej stylistyce, niestety jest malo opini w internecie na temat tej maszyny a z tego co udalo mi sie znalezc ludzie narzekaja na spory apetyt na benzyne - koszt ok. 3.600 euro), piaggio x7 300 I.E. Evo ( skuter uznanej wloskiej marki, ladnie sie prezentuje - jedynie zegary wg mnie wygladaja malo ciekawie ale to nie jest najwazniejsze - skuter ma byc praktyczny - cena ok 3.400 euro) w gre wchodzi jescze jeden skuter Kymco k-xct 300 ( sportowe zaciecie, niezle osiagi i dobre wyposazenie - jednak jestem osoba o wzroscie 182 cm i nie czulem sie komfortowo siedzac na tym pojezdzie, kolana przeszkadzaly mi w manewrowaniu kierownica, cena ok 3.300 euro. Ogladalem rowniez Kymco people GTI 300 jak i Honde sh 300 ( drogo :D) jednak maly kufer pod siedzeniem eliminuje te modele.Szukam skutera praktycznego, cenie sobie komfort podrozy nad osiagi. Mam nadzieje ze podzielicie sie swoimi doswiadczeniami i pomozecie mi wybrac skuter moich marzen.

Pozdrawiam D

Aprilia sr max 300,nexus 300

ooo z trzysetek jest w wuj wyboru :) masz w czym wybierać :) w różnym zakresie finansowym :)

Mogę Ci swój sprzedać :)

ta aprilia i gilera wygladaja na takie same skutery z niewielkimi przerobkami. Mialem malaguti i nie chce juz wloskiego skutera ( co nie znaczy ze sa zle) :) co do kymco GD nie podoba mi sie wcale ( bez urazy ). Jestem wygodny i chce kupic nowy skuter na gwarancji, ktory zostanie w rodzinie na dluzszy okres czasu. Coraz badziej sklaniem ku yamaszce x city ewentualnie x max chociaz znalazlem tez ciekawego burgmana 200.

pyrtawa86 napisał:

co do kymco GD nie podoba mi sie wcale ( bez urazy )

Bo on jest brzydki, mało tego, on jest po prostu obrzydliwy stylistycznie, ale jest chociaż bezawaryjny, prosty w budowie i obsłudze, czego o nowych sprzętach powiedzeć nie można.

Z dotychczas oglądanych i przymierzanych, najbardziej mi się podoba pozycja za kierownicą Hondy Foresight 250. Pasażerka również była zadowolona :D Chociaż moim wzorcem są skutery z dawnych produkcji gdzie wygodna pozycja za kierownicą była nadrzędna względem wyglądu. Przykład:
http://skutery.net/helix-250/z11108188qhonda-cn-250-helix/

Dziś niezależnie czy 50cc czy 400cc siedzisz z nogami podkulonymi. No ale DIZAJN ważniejszy...

No i z tymi podkulonymi nogami nie masz racji.
U mnie można wyprostować, chociaż na pewno nie tak jak w Burgmanie.
Poza tym masz jeszcze Peugeota Satelisa, Burgmana właśnie, Hondę SW 400, Piaggio Xevo, Yamahę Majesty i milion innych.

maxell ma rację,proste jak rozrzutnik do gnoja a co najważniejsze jest na gaźniku.

Snajperze, ale każdy rozrzutnik jest zawsze do gnoju. A może jednak nie tylko do niego?

maxell napisał:

No i z tymi podkulonymi nogami nie masz racji.
U mnie można wyprostować, chociaż na pewno nie tak jak w Burgmanie.
Poza tym masz jeszcze Peugeota Satelisa, Burgmana właśnie, Hondę SW 400, Piaggio Xevo, Yamahę Majesty i milion innych.

Nie zaprzeczam, tylko jak to bywa przy szukaniu idealnego dla siebie, trzeba w finale pójść na kompromis. Wszystko zależy od wzrostu i gabarytu kierowcy. Przymierzę się w nowym sezonie do kolejnych maszyn i wtedy powiem coś więcej.
Priorytety:
1. Pozycja kierowcy i pasażera
2. Miejsce na bagaż
+ oczywiście stałe wyznaczniki takie jak: stan, koszty eksploatacji, cena

Mnie np. zawiodła pozycja w X9. Xevo to w sumie następca więc będzie pewnie podobnie. Wiadomo, rzecz gustu. Dla odmiany Majesty fajna ale zbyt jednoosobowa. Burgmany jeszcze przede mną :)

Pozycja kierowcy + ładowność + pasażer + eksploatacja = Suzuki Burgman - od K6 w górę.

Jak rozpoznać, które "K" ma dany Burgman? Zapewne jest jakaś zależność w tym nazewnictwie.

K to po prostu kod roku produkcji stosowany przez suzuki. K3 to 2003, K6 to 2006..itd

Ludzie, nie kuśta losu, bo jeszcze i ja jakiegoś sobie zakupię.
-
Ale chyba też i wiecie, że trzeba komuś innemu wcisnąć to, co się teraz aktualnie dosiada.
...
http://www.jawacz.pl/humor/jak-sie-sprzedaje-i-wycenia-motocykl-%27zabytkowy%27-mini-poradnik/

H2SO4 tak się sprzedaje:)
http://www.youtube.com/watch?v=J-HnMCDEqqI

Fajne, OK.
-
A może nieco uzupełnię ten temat w nieco tzw. szeroko-wąskiej, a nadal jednak jakiejś tam perespektywie.
...
http://fornalski.blox.pl/2006/11/Oplacalnosc-duzej-sprzedazy-na-Allegro.html

http://moto-italia.otomoto.pl/yamaha-majesty-250-w-oryginale-2005-burgman-x9-x-max-M4160383.html

pacze sobie :)

Paczaj se nieco dalej.
...
http://moto-italia.otomoto.pl/inny-inny-gokart-comer-100-italy-28ps-super-mocny-M4053207.html
-
Keep smiling. Kongo rulez. Everywhere.

A widziałem tego karta ;p

Przyjemna jest też ta pjadzinka
http://moto-italia.otomoto.pl/piaggio-hexagon-150-2t-zadbany-w-oryginale-nie-125-M4116329.html

widziałem na żywo, ale nie dla mnie bo 2T