Witam , chciałbym pomoc w naprawie mojego skutera kymko super9 2t , sytuacja wygląda tak od paru dni lekko głośniej chodził , a dziś w pewnym momencie jazdy zaczął wyć silnik jak dodaje gazu wchodzi na wysokie obroty a jedzie jedynie 30max , odpala normalnie , na sucho gazuje wszystko idzie jedynie trochę głośniej i lekki stukot w silniku , a od dzis jak ruszam od 1 chwili wchodzi na wysokie obroty wyje a jedzie ok 20 , wiem ze to może byc wszystko gaźnik , tłok rolki , pasek czy sam silnik ,leko zatarty ale jaka sugestia od czegoś zacząć
sugestia: zdejmij pokrywe napędu i zobacz czy wariator jest dobrze złożony a rolki są na miejscu
dzięki tylko jestem zielony , nigdy sam nic nie robiłem , jakbyś mógł napisać krok po kroku i jeszcze inne możliwe przyczyny , ogólnie czy samemu to można zrobić lub osoba średnio znająca się czy lepiej iść do serwisu , odpaliłem go na sucho jak stoi i gazuje jest ok wchodzi na obroty lekko inny odgłos ale obroty ida , ale jak ruszam to tak jakby pasek sie ślizgał i nie chce uciągnąć i skuter więcej niz 30 nie pojedzie a obroty na maxa lecą
a i nie wiem czy to istotne ale , od tak 2 tyg już słyszałem lekkie tykanie i inny dźwięk pracy silnika , oraz problemy z odpalania z kopki nawet jeśli chodzi jak byl w ciepłym , jedynie rozrusznik , , ogólnie kopka i pierścienia bardzo juz zjechana nie odbija po kopnięciu i słychać takie juz chrapotanie
odstaw go do serwisu. nikt ci nienapisze podręcznika diagnozowania i naprawy skutera dla poczatkujących - choćby z tego powodu że takich ksiazek i publikacji jest w necie milion. ale bez doświadczenia i tak sam nic nie robisz bo nie rozpoznasz usterki.
do serwisu mam 15 km czy mogę jechać na nim w takim stanie czy nie warto pogarszać jeśli to faktycznie wariator , to grozi to zatarciem silnika czy tylko dalszym rozpadem rolek itp
skoro wyje a nie jedzie a nie jesteś pewien stanu i rodzaju usterki to raczej na nim nie jedź