Czy źle wyregulowany gaźnik będzie miał duży wpływ na wynik pomiaru ?
nie
Jeśli dysza będzie za mała/za duża o 10 jednostek to będzie to odczuwalne ? jakieś 0,5 bara ?
nie. nie wpływa
A bezpośrednio bez gaźnika ?
też nie wpływa
Niestety nie mamy sytuacji przedstawionej czarno na białym lecz jedno jest pewne-nie mam się czego obawiać.No więcej już chyba nie będę pisał, wystarczy, że wrzucę te oto zdjęcia:
https://zapodaj.net/d9114e25d047b.jpg.html
1 Pomiar,zimny silnik,gaźnik
2 Pomiar,zimny silnik,bez gaźnika
Nie wiem do tej pory co mnie podkusiło by wlać oleju(1-2ml) przez kanał ssący do głowicy przy próbie bez gaźnika :D.No cóż na dniach gdy olej z nad tłoka się wydostanie będzie można zrobić ponowny pomiar.
PS.Pamiętasz może wzory na obliczanie stopnia sprężania ? Kiedyś jakoś to obliczałem ale wyleciało mi z pamięci jak się to robiło.Średnica tłoka 39mm,skok bodajże 41,4mm(przyjmując, że komora spalania ma pojemność 5ml)
ciśnienie wychodzi dobre.
oblicz sobie objętość walca o podstawie średnicy 39mm i wysokości 41,4 skoro takie masz wymiary, zamiań na mililitry i podziel przez te 5ml komory spreżania
Tak, ciśnienie praktycznie książkowe tylko… gdybym wiedział dokładnie jaką pojemność ma komora spalania to znałbym prawidłowy wynik co do 0,1 bara :D.Zapomniałem wczoraj o 1 zdjęciu,pewnie to przez porę o której to pisałem.2 Pomiar,zimny silnik,bez gaźnika,próba olejowa przez zawór ssący ok 1-2ml https://zapodaj.net/daf5637544bf2.jpg.html
Tłok w moim silniku ma kształt wypukły.Podejrzewam, że na to też trzeba zwrócić uwagę ?
Aha zapomniałbym testowane na oleju 10w-40, a manometr jest produkcji dalekowschodniej dlatego trzeba mu wybaczyć delikatny błąd pomiarowy.
Czy na takim sprężaniu można jeździć na paliwie 95 czy bezpieczniej wlać 98 ?
95