Witam po zimie mam zamiar kupic skuter/motorower co w padnie ,to wpadnie :D Mam zamiar kupic uzywany jednoslad i prosilbym abyscie napisali mi czego mam sie strzec i na co zwracac uwage..Najlepiej zeby to byly najistotniejsze rzeczy poniewaz chce kupic taniej wiec pewnie bede z tym zwiazane jakies usterki...Z gory dziekuje ;)
Najlepiej jest chyba kupic w czasie zimy, bo ceny tańsze. Na co zwracać uwagę ? jest o tym parę artykułów .
Przebieg,stan techniczny, stan opon, elektryka, blokady ( choć jeśli jeszcze na blokadach motorower to sam plus) itp. Poczytaj trochę artykułów będziesz więcej wiedział
Najważniejsze: jak będziesz oglądać dotknij ZEWNĘTRZNĄ częścią dłoni silnik i sprawdź czy jest ciepły/gorący. Jak jest jest to znaczy że był rozgrzewany przed okazaniem i może mieć problemy z odpaleniem jak jest zimny. Sprawdź stan opony. Jak bieżnik jest zjechany lub opona jest nowa oznaczać może to że była palona guma = silnik katowany. Wieź motorower na jazdę próbna, przetestuj hamulce, przyspieszenie. Podczas jazdy na prostej drodze spróbuj puścić kierownice. Jak skręca w którąś stronę może oznaczać że miał wypadek i została zaburzona symetria ramy. Iiii przede wszystkim już stan wizualny owiewek, kanapy, czy schowka na kask świadczy o przeszłości skutera. Jeśli istnieje taka możliwość, warto obejrzeć plastiki od środka, tam najbardziej widoczne będą ślady wszelkich napraw.
Pietrak napisał:
Najważniejsze: jak będziesz oglądać dotknij ZEWNĘTRZNĄ częścią dłoni silnik i sprawdź czy jest ciepły/gorący. Jak jest jest to znaczy że był rozgrzewany przed okazaniem i może mieć problemy z odpaleniem jak jest zimny. Sprawdź stan opony. Jak bieżnik jest zjechany lub opona jest nowa oznaczać może to że była palona guma = silnik katowany. Wieź motorower na jazdę próbna, przetestuj hamulce, przyspieszenie. Podczas jazdy na prostej drodze spróbuj puścić kierownice. Jak skręca w którąś stronę może oznaczać że miał wypadek i została zaburzona symetria ramy. Iiii przede wszystkim już stan wizualny owiewek, kanapy, czy schowka na kask świadczy o przeszłości skutera. Jeśli istnieje taka możliwość, warto obejrzeć plastiki od środka, tam najbardziej widoczne będą ślady wszelkich napraw.
Nic dodać nic ująć
Dziekuje chcialbym jeszcze zapytac o blokady...Czy jak jakis skuter ma zdjete ale nie wszystkie blokady to w czyms przeszkadza? (np. zawirowywacz spalin zablokowany a reszta odblokowana...)
oznacza to że ktoś odblokował na tyle ile potrafił
Ale czy to w czyms przeszkadza, ze nie wszystkie blokady sa zdjęte...?
nie przeszkadza, czasem może się zdarzyć że sprzedający powie że skuter ma blokady a w rzeczywistości jest tak słaby że więcej niż 50 nie pojedzie