Witam wszystkich forumowiczów! Jestem nowy, tu na forum jak i w świecie motocykli i chciałbym zasięgnąć porady osób starszych doświadczeniem, może oni będą w stanie coś powiedzieć. Mianowicie jakiś czas temu zakupiłem tę wersje z 2017 roku i dostrzegłem dziwne dzwięki dochodzące z silnika czy to podczas zwykłego chodzenia czy też na wkręceniu na obroty, niepokoi mnie to, bo nie chciałbym czasem zarżnąć silnika. Dodam jeszcze, że zauważyłem prawdopodobne branie płynu z ze zbiorniczka wyrównawczego, ubywa go w miare szybkim tempie. Idąc dalej, gdy pochodzi tak z 10 minut i się nagrzeje z wydechu zaczyna lecieć delikatna biała mgiełka, nie wiem czy to woda skroplona w wydechu czy płyn z chłodnicy (motocykl stał 2 miesiące w garażu podziemnym, nieodpalany) barwa jasna jak woda, raczej bezwonne, jak wezmę na palce i nimi potrę to od razu znika, także nic tłustego. Liczę, że znajdzie się ktoś kto mógłby wiedzieć co to mogłoby znaczyć. Czy możliwe, że to luźne zawory w głowicy?
Co to znaczy dziwne dźwięki? Jeżeli chodzi o płyn jesteś pewien, że nigdzie nie ma wycieku ?
za dużo twoich subiekywnych obserwacji a za mało konkretów które by pozwoliły jakies silnie trafne wnioski wyciągać
Jezeli znika ci płyn z układu chłodzenia i musisz dolewać - to wskazuje na nieszczelność.
Pytanie czy znika na stałe i musisz dolewać czy opada jak odpalasz silnik a wraca na swój poziom jak ostygnie.
Para z układu wydechowego może być jakąś wskazówką ale nie musi.
Spuść olej i zobacz czy w oleju nie ma płynu chłodzącego (charakterystyczne “masło” sie robi najcześciej), zbadaj płyn na zawartość spalin, ew zmierz kompresje.
Ja też niestety nie wiem jaki dźwięki “zobaczyłeś” nic taki opis nie mówi. Może ten silnik tak pracuje, może to klepią ci zawory a może to własnie objaw padającej uszczelki pod głowicą (i tam sie tan płyn przedostaje).
Trudno po opisie stwierdzić.
W każdym razie nawet najluźniejsze zawory nie powodują ubytków płynu.