Ściągnąłem blaszkę z wariatora w Peugeocie Vivacity. Odczuwam leciuteńką 1-2 sekundową stratę na przyśpieszeniu. Czym to spowodowane? Rolki 8 lub 10 gram nie wiem dokładnie..
Prędkość z 50-55 prostej wzrosła do 65-70. Z górki 80km/h.
Czy mam jeszcze jakieś blokady? Na tłumiku chyba nie bo jest sportowy ( nie wiem jakiej firmy).
Słyszałem o jakimś module? Albo blaszcze w tłumiku?
tak w skrócie, jak mi mechanik tłumaczył. otóż lżejsze rolki szybciej układają się w wariatorze, tym samym na większe obroty sie "wspinają" tak mniej więcej rozumiem. ale nie bierz moich słów za prawdę objawioną :D u mnie max "zatrzymywał" się na ok 40-45...po wymianie ne lżejsze mam max ok 75, na serii ;) moze po prostu stare rolki miałem do wymiany, nie wiem :D
Dzieki za szybka odpowiedz :D teraz pytanie czy mozna np. kupic rolki 5g do 7 gram takie żeby posprawdzac ? Tamte też troche na lekko zjechane wygladaja czarne po bokach itd Dodam że stary właściciel wymieniał rolki na te 8 lub 10 gram ale nie pamieta dokladnie jakie. Ale czytałem że to właśnie cięższe rolki dają przyśpieszenie a lżejsze v-max. Jest ktoś w stanie wytłumaczyc w ogole na czym polega ich dzialanie i do czego one sa? itd
Rolki ułożone są w wariatorze w ten sposób, że pod wpływem obrotów, siła bezwładności wysuwa je na zewnątrz wariatora, przez co zostaje on dociskany do talerza zmieniając przełożenie paska. Jeśli masz ciężkie rolki, przełożenie szybko się zmienia już od małych obrotów silnika, więc jest strata na przyspieszeniu, za to oszczędność w zużyciu paliwa ;)
Czyli jakie kupić rolki żeby nie stracić tej prędkości którą mam a i mieć dobre przyśpieszenie? To w końcu cięższe dają przyśpieszenie czy V - max? A lżejsze? Każdy mówi co innego. : (
Lżejsze dają przyspieszenie, cięższe pogarszają przyspieszenie nie zawsze zwiększając v-max. Najlepiej testować rolki o różnych ciężarach.
A teraz zadzwonił do mnie tata i prosił żebym się spytał czy gdzieś tam pomiędzy zębatką wariatora ma być jakiś smar bo tam jest suchutko. Czyli kupię 6Gramowe?
Można lekko posmarować smarem odpornym na wysoką temperaturę. Rolki 6gr. powinny być optymalne ;)
Czyli jak mam tam sucho to nie smarować? Słyszałem że jak smar dostanie się na pasek to moze się ślizgać. Albo zapytam tak, Ty smarujesz wariator smarem? :)
Powierzchni wariatora ( tam gdzie chodzi pasek ) nie smaruj. Nasmarować można tylko mechanizm kopki( półksiężyc ), bendix i ząbki na przeciwtalerzu wariatora.