Witam. Wymieniłem w swoim chińczyku (139qmb) zestaw jak w tytule. Otóż napotkałem problem, ponieważ przy próbie odpalenia z kopa, kopniak ani drgnie. Kluczem gdy kręcę nakrętką wariator obraca się, ale ma nieraz opór. Tłok i cylinder przy zakładaniu został posmarowany olejem. Proszę o pomoc.
A masz pewność, że mechanizm kopniaka działa dobrze?Jak starter elektryczny?
Działa, rozrusznik zakręci kawałek i nie ma siły, akumulator naładowany
spasowałeś coś za ciasno.
nie kręć tym dalej tylko rozkładaj i patrz gdzie nie bangla
a w czym najprędzej może tkwić problem ?
odwrotnie tłok, źle pierścienie, podły jakościowo zestaw, przekoszone osie główki i stopy korobowodu.. tłok opiera sie o głowice. Można tworzyć
i tak musisz rozłożyć
Tłok odwrotnie by tego nie zrobił :) A można by wiedzieć, czemu zmieniłeś zestaw?
Miałem 50cm3, ale chciałem 72cm3 żeby troszkę mocniej chodził. Dzięki, jutro rozbiorę i sprawdzę co i jak.
Teraz rozmyślając, stawiam na pierścienie, bo w necie znalazłem że dwa pierwsze od góry trzeba zakładać napisem do góry, a nie zwróciłem uwagi na to. Jeżeli były by założone odwrotnie, lub każdy inaczej mogło by to spowodować efekt jaki jest ?
Pierścienie jak założysz odwrotnie nic sie nie stanie.
Rozrząd może źle ustawiłeś? Tłok opiera o zawór, nawet o te 2-3 ząbki moglo Ci przeskoczyc i juz tak będzie się robiło.
Mi tak nie dało rady obrócić kiedy to w starym silniku na szybkiego głowice włożyłem. Rozrząd był przestawiony, zawór otwarty blokował tłok.
Usterka znaleziona. Przy pierwszej próbie kopnięcia pękł pierścień olejowy, zarysował tłok i cylinder. Oczywiście próba odpalenia była na zalanym olejem silniku, pierścienie zakładał mechanik. Jutro napiszę do sprzedawcy, żeby coś z tym zrobili. Pozdrawiam
Ja myślę, że to wina wadliwego montażu zestawu. Co do pierścieni, to jeżeli posiadają oznaczenia, to trzeba je montować oznaczeniami do góry. Chodzi głownie o drugi pierścień, ponieważ prawidłowo powinien mieć skośny zarys i dlatego ma oznaczenie.