pierwszy zakup....

witam , jestem nowym użytkownikiem forum, ale już nieco poczytałem w tematyce skuterowej... do rzeczy, mam zamiar kupić skuter i tak:

- mam 38 lat, więc interesują mnie tylko walory użytkowe
- zamierzam jeździć do pracy ok 14 km w jedną stronę 50/50 miasto i dojazd z miejscowości podmiejskiej

wybór jaki sobie postawiłem to : Honda Vision 50 (ale po przymiarce wydaje się trochę mały, mam 180 cm, wzrostu oczywiście), mam do wyboru dwie sztuki obydwa używane roczne kupione w Polsce z gwarancją - pewne źródła - Benelli Pepe LX, i tu jeszcze nie znam ostatecznej ceny ale myśle że ok. 3.5 - 3.8 (nowy salonowiec kosztuje 4,6 tys z 2012) i Kymco Agility City 4T w cenie ok 4.8 tys.

jeszcze w obwodzie pozostaje nówka Kymco Super 8 za 5,5 tys z wyprzedaży ... to tyle czekam na opinie
pzd

M.

Z tych wszystkich, które wymieniłeś, to proponuje Kymco Agilty City.
Duże koła (komfort jazdy), 4T (ekonomiczność), KYMCO (dobra marka) i duża wygodna kanapa.
Honda faktycznie jest malutka. PePe...mała kanapa, cieniutkie koła...no kwestia gustu :)
Są też trochę większe, ale rozumiem, że cena raczej do 5 tys.
Na używki musisz uważać.

Z tych, które masz do wyboru to rzeczywiście najlepsze dla Ciebie będzie Agility. Do tego co napisał Maxell dodam jeszcze, że ma najbardziej poważny wygląd.

dziękuję za opinie, zdecydowany jestem na Kymco :-) w przyszłym tygodniu finalizuje zakup... i napewno podzielę się pierwszymi wrażeniami ... i zdjęciami

A zastanawiałeś się nad Kymco New Dink II? Duży fajny skuter...

http://tablica.pl/oferta/sprzedam-kymco-new-dink-ii-4-t-2009-r-CID5-ID1N7Vr.html#e4d5e53736;r:;s:

Też bym ci doradził Kymco. Jeszcze jest Peugeot Elystar ale Francuzi dyktują wysokie ceny.

jeszcze dwa pytania może banalne ale nie znam odpowiedzi.... gdzie w kymco jest wybity nr VIN i może bardzo głupie ale czy na skuterze można jeździć w kasku rowerowym? mam dobry i zanim kupię motocyklowy to chciałbym chociaż rundkę zrobić a nie chce na pierwszej jeździe złapać mandat, no i bezpieczeństwo tez sie liczy...


VIN jest wybity na ramie. Czy można jeździć w rowerowym kasku - nie mam pojęcia, ale chyba nie.... Choć to też kask...

Na ramie pod kierownicą jest ten Vin. Trzeba ściągnąć taką małą zaślepkę.

na ramie? ale w jakiś konkretnym miejscu, trzeba zdejmować jakieś plastiki czy jest widoczny "gołym okiem" gdzieś mi w głowie majaczy że widziałem zdjęcie i wydaje mi się że był gdzieś w okolicach kierownicy na przednim zawieszeniu ale nie jestem pewien....

Jak usiądziesz na kanapie i opuścisz wzrok z kierownicy to zobaczysz małą zaślepkę na wysokości piszczeli. Trzeba ją ściągnąć, pod nią będzie rama, a na niej wybity numer Vin.

lucek71 napisał:

Jak usiądziesz na kanapie i opuścisz wzrok z kierownicy to zobaczysz małą zaślepkę na wysokości piszczeli. Trzeba ją ściągnąć, pod nią będzie rama, a na niej wybity numer Vin.

dzięki, nie powinno być problemu ze znalezieniem :-)

madi napisał:

VIN jest wybity na ramie. Czy można jeździć w rowerowym kasku - nie mam pojęcia, ale chyba nie.... Choć to też kask...

nurtuje mnie jeszcze tylko pytanie co do kasku, ale biorąc na logikę to w końcu moto-rower, więc nikt nie powinien się czepiać (policja) a co do jakości podejrzewam że te solidne rowerowe są pewniejsze niż tanie motocyklowe,

może ktoś widział skuterowca w kasku rowerowym?

Raczej trzeba jeździć w kasku dostosowanym do pojazdu. Wydaje mi się że mogą się przyczepić. Lepiej od razu przy zakupie skutera , kupić kask np. Naxa- najtańszy kask za 110 zł (sam mam taki i jestem zadowolony choć jeszcze zbyt wiele nie mogę powiedzieć o nim gdyż nie miałem sytuacji w której kask by mi osłonił głowę przed uszkodzeniem).

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym

Art. 40. 1. Kierujący motocyklem lub motorowerem oraz osoba przewożona takimi pojazdami są obowiązani używać w czasie jazdy hełmów ochronnych odpowiadających właściwym warunkom technicznym.

Kask powinien mieć homologacje E20.

lucek71 napisał:

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym
Art. 40. 1. Kierujący motocyklem lub motorowerem oraz osoba przewożona takimi pojazdami są obowiązani używać w czasie jazdy hełmów ochronnych odpowiadających właściwym warunkom technicznym.
Kask powinien mieć homologacje E20.

no to sprawa jasna.... dzięki

E20 to homologacja polska, jako członkowie UE jesteśmy zobowiązani do dopuszczenia do sprzedaży produktów homologowanych w innych krajach członkowskich, niemcy np. oznaczają znakiem E1.

junior74 napisał:

witam , jestem nowym użytkownikiem forum, ale już nieco poczytałem w tematyce skuterowej... do rzeczy, mam zamiar kupić skuter i tak:
- mam 38 lat, więc interesują mnie tylko walory użytkowe
- zamierzam jeździć do pracy ok 14 km w jedną stronę 50/50 miasto i dojazd z miejscowości podmiejskiej
wybór jaki sobie postawiłem to : Honda Vision 50 (ale po przymiarce wydaje się trochę mały, mam 180 cm, wzrostu oczywiście), mam do wyboru dwie sztuki obydwa używane roczne kupione w Polsce z gwarancją - pewne źródła - Benelli Pepe LX, i tu jeszcze nie znam ostatecznej ceny ale myśle że ok. 3.5 - 3.8 (nowy salonowiec kosztuje 4,6 tys z 2012) i Kymco Agility City 4T w cenie ok 4.8 tys.

jeszcze w obwodzie pozostaje nówka Kymco Super 8 za 5,5 tys z wyprzedaży ... to tyle czekam na opinie
pzd
M.

zakup dokonany!!! wybrałem używany Kymco City... transakcja przebiegła wzorowo, przy okazji chciałbym podziękować sprzedającemu za cierpliwość i wyczerpujące informacje - dodam ze ogłoszenie pochodziło z portalu skuterowo.pl ( do obejrzenia; ogłoszenia/Poznań/kymco agility city) jeszcze raz dzięki .... oraz pracownikom sklepu i serwisu Moto-set w Poznaniu za wyczerpujące informacje i poświęcony czas.... polecam to miejsce klient czuje sie tam naprawdę komfortowo, dawno nie czułem sie tak dobrze obslużony.... już wiem że bedzie to mój serwis.....