Jestem nowy na forum,więc na początek Witam wszystkich ;)
Nie che nikomu wcinać sie w temat,dlatego zakładam nowy. Od kilku miesięcy myślałem o zakupie skutera 50cc. Jako że w międzyczasie zostałem miło zaskoczony wiadomością o zmianie przepisów,moje myśli skierowały się naturalnie ku skuterom 125cc ,a konkretniej maxi skuterom :) Od kilku tygodni przesiaduje przed komputerem,czytając, oglądając,porównując ... Mam 190 wzrostu i budżet ok. 7 tyś.Skuter głównie na dojazdy do pracy ok. 7km w jedną stronę + mała turystyka,bo lubie czasem za miasto wyskoczyć :) Mam kilka typów,ale prosiłbym o pomoc doświadczonych kolegów ...
Kymco Downtown - ten najbardziej mi się podoba,ale martwi mnie troche pozycja tylko krzesełkowa. Czy nie bedzie to problem przy moim wzroście? Pod uwagę biorę także : Suzuki Burgman Peugeot Satelis Piaggio Xevo - ten też wizualnie mi się podoba Aprilla Atlantic
Chętnie usłyszę wszelkie pomocne wypowiedzi,które nakierują mnie w dobrą stronę ;)
Na pewno Aprilia Atlantic czy Satelis z tych co wymieniłeś będą dobre. Poza tym dużym skuterem (ale droższym) jest X-Max 125. Polecam też starą dobrą Yamahę Majesty 125 - sam taką mam i przy wzroście 187cm można ładnie do przodu nogi wyciągnąć, miejsca jest dużo.
Jeżeli chodzi o Honde to jestem fanem w temacie samochodów ale stylistyka ich skuterów jakoś mi nie podchodzi ;) Co do SYM;a to wyglądem jak najbardziej ale ciężko znależć w sieci jakieś używki a jak coś jest to jest to wersja GTS 125 evo , nie wiem czy to to samo co wersja "i" ... ?
hej. czy w Poznaniu lub bliskich okolicach, jest jakiś użytkownik Kymco Downtown 125/300 ? :) lub w którym dziale forum najlepiej o to zapytać? pozdrawiam
Jednak Peugeot Satelis... :) teraz pozostaje tylko szukać... I tutaj mam pytanie. Czy ktoś z kolegów byłby w stanie zrobić oględziny skutera w Warszawie ?
Na tą chwile znalazłem jedno interesujące mnie ogłoszenie :
Mam jeszcze takie pytanie dotyczace Satelisów z kompresorem... Czy podczas oględzin skutera można jakoś sprawdzić czy jest on odblokowany czy nie? Bo o ile dobrze rozumiem, jazda na odblokowanym Peugeot Satelis Compressor ,w świetle nowych przepisów jest niezgodna z prawem... A z tego co widze to na wszystkich ogłoszeniach satków z kompresorem piszą ze na kat. B ;)
Mam jeszcze takie pytanie dotyczace Satelisów z kompresorem... Czy podczas oględzin skutera można jakoś sprawdzić czy jest on odblokowany czy nie? Bo o ile dobrze rozumiem, jazda na odblokowanym Peugeot Satelis Compressor ,w świetle nowych przepisów jest niezgodna z prawem... A z tego co widze to na wszystkich ogłoszeniach satków z kompresorem piszą ze na kat. B ;)
Podejrzewam, że wersja z kompresorem ma co innego w dowodzie rejestracyjnym i blokady nie mają tu nic do rzeczy, jeśli w ogóle jakieś są.
Z tego co się zorientowałem to modele satelisów 125 z kompresorem występują w wersjach 15KM i 25KM, więc chyba pozostaje patrzeć po prostu w papiery ile KW jest wpisane ;)
A dobrze popatrzyłeś na jednostki, bo o ile pamietam to Compressor występował w dwóch wersjach ok. 15kW i 16kW co dawało odpowiednio 20 KM i 22 KM. Zwykły Satelis jak najbardziej mieścił się w limicie mocy i miał niecałe 11kW. Różnica miedzy zwykłym i tym pierwszym wynika właśnie z użycia kompresora i opiera sie na tym samym silniku, więc wersja Compressora z mocą 11kW to raczej pomyłka w opisie.
Jako właściciel,bardzo zadowolony ;) Ja dopiero będę się uczył z nim obchodzić ;) Ale kumpel wracał nim po kupnie 160km i skuter dał rade bez problemu...