Pierwszy przegląd CVT, co konkretnie zrobić?

Powoli zbliża się czas na pierwszy przegląd CVT, podobno robię się to przy pierwszych 5000tys km, ja zrobię trochę wcześniej, co należy konkretnie zrobić? I co muszę kupić? Bo na pewno trzeba coś nasmarować.

wcale nie.

  1. rolki - stopień zużycia. Jak są gdzieś ścięte to w zasadzie wymiana.
  2. pasek - szerokość, spękania, wystrzępiania
  3. ślizgi wariatora
  4. tuleja wariatora - czy talerz wariatora “miękko” i bez zacięć porusza się po tulei. Ma nie latać luzem ale ma się bez zacięć ślizgać
  5. korektor - czy otwiera się bez zacięć. jak ktoś lubi to sobie może grafitowy smar w nim wymienić
  6. oczyścić komorę paska jeżeli gdzieś jest zebrany pył z paska to trzeba go wygarnąć
  7. stopień i równomierność zużycia okładzin sprzęgła
  8. luz osi sprzęgła

Nie jest to bardzo skomplikowane ale jak się chce głęboko sięgać to z 1,5 się zejdzie mając narzędzia. Blokada wariatora , blokada dzwonu i blokada sprzęgła sie przyda. Albo klucz udarowy ale tu trzeba przytomnie.

, wcale nie’’ dotyczy terminu przeglądu cvt? 5000tys km, tak powiedzieli w generalnym serwisie peugeota, zdaje się że mówili jeszcze o tym żeby wymienić świece, pasek wymienia się zdaje się przy 10000 tyś km, chodzi o konkretny model i markę, w tym przypadku peugeota.
Czy coś jeszcze wymaga jakiegoś serwisu? Osobiście nic nie przychodzi mi do głowy, może wym klocków hamulcowych? A jeśli chodzi o olej, to wymieniam regularnie.

wcale nie dotyczy tego że trzeba cos smarowac :slight_smile:

A jak trzeba wymienić rolki bo będą zjechane to z kąd wiadomo jaki miały oryginalny wymiar i wagę?
Bo starte będą miały mniejszą wagę i wymiar, to ani wagą ani sufmiarką tego nie zbadam

wymiar to sobie zmierzysz nawet na startych i sie nie pomylisz. z wagą to samo. Jak rolka jest nowa to masz 6,5g a jak jest starta to ma z 6,4g bo jednak większość wagi roki to odważnik w środku

Nagrałem jak ta przekladnia wyglada po zdjęciu obudowy, jeszcze nie mam klucza żeby pokazać coś więcej.

https://youtu.be/fQJxOSBzcus

szmatką przetrzeć…

Samo wyczyszczenie bez rozkręcania było by ok, bo dużo mniej pracy, z drugiej strony, brak nowego doświadczenia. Pod koniec sezonu zauważyłem, a właściwie wyczułem pewną zmianę w harakterystyce przyspieszania, skuter zawsze przyspieszał liniowo, jak by stała wartość przyspieszenia, natomiast teraz, wyczuwam taki moment jak by skuter zmienił bieg, nie zwróciłem uwagi przy ilu obrotach, ale to takie uczucie jak w starszych samochodach z automatyczną skrzynią biegów auto zmienia bieg, jak by mega lekko spadły obroty, a skuter wszedł na większy bieg i da się to odczuć też ciałem bo nagle po tym jak by zmianie biegu te przyspieszenie jest delikatnie lepsze, co to może być? Myślałem może że to jeden z tych talerzy się nie proporcjonalnie wytarł i powoduje taki lekki przeskok ale jak widać na filmie, te talerze są chyba ok.