Witam.
Ostatnio chwyciła mnie myśl o zakupie motocykla. Ponieważ prawko B mam już ponad 4 lata, to 125-tka staje się celem. Z góry uprzedzam, że moja wiedza to stosunkowo niewielki research, więc dobre porady bardzo chętnie przyjmę. Wymagania są następujące;
Motocykl zgodny z przepisami dla kierowcy kat. B.
Styl; ideałem moim jest iron 883, więc oscyluję w okolicach cruisera. Nie jarają mnie supersporty, skutery i cross.
Stosunek mocy do masy jak najlepszy, ponieważ;
Docelowo do jazdy w mieście, raz w miesiącu czy dwa chciałbym mieć możliwość zrobienia trasy 2x300 km.
trasy 2x300km na 125 to bedzie męczarnia. Może nie od razu ale za 3-4 razem już tak. Jak przestanie cię 100% absorbować sama radocha z jazdy. Da się i technicznych przeciwwskazań brak ale… to jednak tylko 125. W trasie ciągniesz się razem TIRami i czujesz jak dziecko na 4-ro kołowym rowerku na ścieżce rowerowej
Z tego co by ci podeszło i jakościowo było “godnie” masz:
Daelim VL Daystar
LeonART Daytona 125 (to Piaggio jest)
-LeonArt Pilder 125
suzuki GZ 125 Maruder
Daelim VL Evolution
może Aprilla Classic 125 Red Rose
Yamaha virago
Yamaha XVS Drag Star
Honda VT Shadow
Hyosoung Aguila 125 (bedący zasadniczo kopią Hondy Shadow ale chromy ma z plastiku)
Suzuki 125 Intruder
Keeway Superlight, Junaki, Romety, Bartony i inne takie odpuść bo to nie ta klasa jakościowa.
Przejrzałem je pod względem wizualnym i technicznym. Trafiają w moje gusta, poza dwoma wyjątkami;
Aprilia Classic 125 Red Rose - Technicznie dobry, wizualnie zdecydowanie nie to.
Daelim VL Daystar 125 - 12.7 KM na 160 kilo…
Daelim VL Evolution - Nie przytrafił mi do gustu
Honda VT 125 Shadow - Chyba mój faworyt.
Hyosung GV125C Aquila - Często polecany, na moje oko wizualnie i technicznie o te 10% gorszy od Shadowa
LeonART - Na motocykle125.pl widzę dane dwóch modeli, na stronie polskiej doszukałem się jednego. Dziwnie wygląda silnik, choć mocy mu nie brakuje. I pytanie, ile to waży… Między 145 a 168 jest ogromna różnica.
Suzuki Intruder VL 125 - 12 koni hmm…
Suzuki GZ 125 Marauder - 10 koni to zdecydowanie za mało
Yamaha Virago 125 - 11.3 koni też za mało
Yamaha XVS Drag Star 125 - Całkiem ciekawa propozycja
Z powyższych propozycji wyszczególnię (od najlepszego)
Honda VT 125 Shadow
Leonart […]?
Hyosung GV125C Aquila
Yamaha XVS Drag Star 125
Daelim VL Daystar 125
Zdjęcia chyba nie wszędzie się zgadzają. 180/75, więc nie poluję na największe i najcięższe maszyny w klasie. Reszta to kwestia jakości, dostępności i cen. Skupmy się na ~14 koniach.
jesteś w czarnej d… z takim podejściem.
Nie patrz na to czy to ma 12 czy 15KM bo i tak i tak nie jedzie. Wiec się kompletnie na moc nie napinaj i nie rozpatruj stosunku mocy do masy bo to nie WRC.
One wszystkie jadą podobnie, wszystkie są kastrowanymi wersjami większych pojemności (tzn wszystko jest lżejze, plastikowe, cieńsze…itd. Maruder może i ma 10KM (albo miał jak opuścił fabrykę) ale waży tyle co nic w tej klasie - co powoduje że i tak jeździ jak inne.
No i niestety ceny po sezonie nie spadną.
Wiem, że słabe podejście, jednak motocykl z 80 przelotową, gdzie docelowo ma jeździć po setkę na długiej trasie to też nie to. Po cichu liczę, że może uda się podkręcić jeszcze o te kilka koni…
Zakładając, że podobają mi się choppery i nie mam prawka A to wybrał bym z tym budżetem nowego hyosunga. Po zakupie zmienił bym tylko jedną rzecz - tłumik na jakiś dobrej firmy - co po pierwsze wydobędzie dźwięk prawdziwej v-ki oraz po wyregulowaniu gaźników odkastruje silnik do pełnych 14,5 - 15 koni. Ponoć da się tym motocyklem przelotowo jeździć stówkę, ale trzeba pamiętać, że w miarę dynamiczna jazda jest możliwa tylko na wysokich obrotach, a wtedy dźwięk ma niewiele wspólnego z tym do czego się przyzwyczailiśmy przy większych pojemnościowo motocyklach.