Piaggio ZIP 50 - mały V-max

Witam
V-max wynosił 58km/h.
Ściągłem blokadę na wariatorze była podkładka na tulejce.
Teraz V-max wynosi 62km/h.
Dlaczego tak mało?

To może być coś prostego jak regulacja gaźnika albo rolki lub sprężynki . Narazie spróbuj regulacjii

Przeczyścić filtry,gaźnik i regulacja gaźnika to podstawa !
sprawdzić w jakim stanie pasek napędowy i czy rolki nie kwadratowe:)

  1. Stawiamy skuter na nóżce centralnej, uwaga: na płaskiej powierzchni.
    2. Zakręcasz śrubkę od regulacji mieszanki (ulokowana jest ona z boku gaźnika).
    3. Uruchamiasz jednostkę napędową.
    4. Wykręcasz śrubkę od regulacji mieszanki do momentu aż skuter zacznie się dławić (przelewać – więc robisz to powoli) i wracasz z powrotem kawałek, żeby się nie dławił.
    5. Potem śrubką od regulacji obrotów wkręcasz ją aby skuter złapał większe obroty
    6. Wkręcasz o ok. 1/4-1/2 to zależy śrubkę od regulacji mieszanki i patrzysz jak skuter się zachowuje (obroty powinny spaść)
    7. Jeżeli tak się dzieje – wyłączasz skuter, zdejmujesz fajkę z przewodem wysokiego napięcia, wykręcasz świecę i sprawdzasz jej kolor.
    8. Jeżeli świeca ma kolor kawy z mlekiem – wszystko w porządku. Jeżeli jest czarna – należy wkręcić mieszankę jeszcze bardziej. Jeżeli zbyt jasna – należy odrobinę odkręcić.
    9. Po założeniu świecy i podłączeniu przewodu uruchamiasz skuter i wykręcasz silnik na maksymalne obroty, po czym gwałtownie odpuszczasz. Jeżeli po spadku obrotów koło nadal się kręci, a świeca ma kolor kawy z mlekiem – mieszanka jest w porządku.
    10. Obroty śrubką od regulacji obrotów powinny być tak wyregulowane, żeby tylne koło na niskich obrotach się nie kręciło. Kiedy już mamy tak ustawiony gaźnik należy ponownie wykręcić silnik na maksymalne obroty i odpuścić – koło powinno się kręcić, a skuter nie powinien gasnąć, lecz silnik powinien cicho i regularnie pracować. Jeżeli tak się nie dzieje, to należy przystąpić do dalszej regulacji przy użyciu śrubki od regulacji mieszanki. Z doświadczenia wiem, że dobrze jest tę czynność powtórzyć około pięciu razy. Dzięki temu nie mam później problemów z zalewaniem silnika, gaśnięciem etc.



    Mam zrobić tak jak wyżeją

    [ Dodano: 10-05-2012, 19:43 ]
    Narazie to zostawię.
    Bo nie mam jak odkręcić świecy.

    [ Dodano: 10-05-2012, 19:48 ]

    Co to jest, filtr paliważ

nie, to jest kranik paliwa;)

mateuszj14 napisał:

1. Stawiamy skuter na nóżce centralnej, uwaga: na płaskiej powierzchni.
2. Zakręcasz śrubkę od regulacji mieszanki (ulokowana jest ona z boku gaźnika).
3. Uruchamiasz jednostkę napędową.
4. Wykręcasz śrubkę od regulacji mieszanki do momentu aż skuter zacznie się dławić (przelewać – więc robisz to powoli) i wracasz z powrotem kawałek, żeby się nie dławił.
5. Potem śrubką od regulacji obrotów wkręcasz ją aby skuter złapał większe obroty
6. Wkręcasz o ok. 1/4-1/2 to zależy śrubkę od regulacji mieszanki i patrzysz jak skuter się zachowuje (obroty powinny spaść)
7. Jeżeli tak się dzieje – wyłączasz skuter, zdejmujesz fajkę z przewodem wysokiego napięcia, wykręcasz świecę i sprawdzasz jej kolor.
8. Jeżeli świeca ma kolor kawy z mlekiem – wszystko w porządku. Jeżeli jest czarna – należy wkręcić mieszankę jeszcze bardziej. Jeżeli zbyt jasna – należy odrobinę odkręcić.
9. Po założeniu świecy i podłączeniu przewodu uruchamiasz skuter i wykręcasz silnik na maksymalne obroty, po czym gwałtownie odpuszczasz. Jeżeli po spadku obrotów koło nadal się kręci, a świeca ma kolor kawy z mlekiem – mieszanka jest w porządku.
10. Obroty śrubką od regulacji obrotów powinny być tak wyregulowane, żeby tylne koło na niskich obrotach się nie kręciło. Kiedy już mamy tak ustawiony gaźnik należy ponownie wykręcić silnik na maksymalne obroty i odpuścić – koło powinno się kręcić, a skuter nie powinien gasnąć, lecz silnik powinien cicho i regularnie pracować. Jeżeli tak się nie dzieje, to należy przystąpić do dalszej regulacji przy użyciu śrubki od regulacji mieszanki. Z doświadczenia wiem, że dobrze jest tę czynność powtórzyć około pięciu razy. Dzięki temu nie mam później problemów z zalewaniem silnika, gaśnięciem etc.



trochę herezje ale dobra...

żeby wiedzieć jak regulować gaźnik trzeba znac zachowania silnika wiedziec mniejwięcej co i jak , co popowduje ze się dławi/nie wkreca itp.

Z wiedzą nie mal że znikomą nie wyregulujesz dobrze gaźnika, hmm wogule nie wyregulujesz gaźnika

mateuszj14, Ja nie próbuje ci ubliżyć czy coś, nie zrozum mnie źle tylko porywasz się trochę z motyką na słońce, najpierw ogarnij co jest co, zrozum zasadę działania silnika 2t, na końcu łącz wiedzę teoretyczną z wiedzą praktyczna

Jest to czterosuw.
Narazie tak to zostawię. W wakacje będę miał dużo czasu.

[ Dodano: 12-05-2012, 16:51 ]
Powiem tyle.
Jeśli w tym kraniku nie ma nic filtrującego paliwo, to ja nie mam filtra paliwa.