Witam posiadam niespełna dwa tygodnie piaggio x 9 125 z 2002 przebieg 11 000km roku i jak jest zimny odpalam go to pali normalnie ssanie chodzi bo są podwyższone obroty a potem spadają lecz to trwa niespełna 20 sekund ale jak chcę nim jechać to się dławi jak chwile po chodzi na postoju i się nagrzeje to pojedzie,wymieniłem świecę podregulowałem gaźnik,świeca była czarna i mokra więc zmniejszyłem dawkę paliwa bo wykrecając tą śrubkę to dalej ją wykreciłem niż była wcześniej bo obroty dalej wzrastały i dalej to samo.Jak ciepły to idzie dobrze lecz jak stoję na krzyżówce i chce szybko ruszyć to ma takie lekkie przydławienie trochę to niebezpieczne jak bym chciał szybko uciec na krzyżówce.Dziś zrobiłem nim 230km na trasie to spalanie mi wyszło jakieś 2,8 litra/100km.Proszę o pomoc znawców tematu pozdrawiam Tomek
A jaką masz dyszę w gaźniku? seryjnie montowali albo 78 albo 80 kiedys na próbę zakładałem jakąś mniejszą niż 78 ale ponad 70 tylko nie pamiętam dokładnie rozmiaru i efekt był taki że nawet ciepły nie chciał ruszyć z miejsca. Obecnie mam dyszę 80 ale gdy jest zimny to tez ma problem z ruszeniem z miejsca, to znaczy rano wsiadam na skuter uruchamiam silnik i przekręcam gaz i nie za bardzo ma chęć ruszać pomaga przekręcenie ze dwa razy gazu do oporu żeby się wkręcił na wyższe obroty i juz wtedy rusza, wyjeżdżam z garażu, do bramy wyjazdowej mam jakieś 40 metrów wyjeżdżam na drogę nie gasząc skutera idę zamknąć bramę i jak już odjeżdżam to bardzo chętnie rusza choc to jeszcze nie to co na gorącym silniku. Na gorącym a nawet tylko na ciepłym nie ma mowy o dławieniu się podczas ruszania ze skrzyżowania, ale dziwne jest twoje spalanie ja tez jeżdżę praktycznie w trasie ale nigdy nie spalił mi mniej niż 3 litry na sto kilometrów, jak jeżdżę z prędkością 65-70km/h to ostatnio mierzyłem spalanie i na 100km spala 3L - 3,1L jak jeżdżę powyżej 70km/h spala około 3,5L na sto jak jeżdżę powyżej 100km/h pali praktycznie 4L na sto. Ale zawsze żwawo reaguje na dodanie gazu. Myśle że masz na mała dawkę paliwa, może podnieś iglicę. Kiedyś jak miałem zarąbany filtr powietrza miałem iglicę na samym dole i było OK ale po umyciu filtra skuter przestał dynamicznie ruszać, powiedział bym że ledwo człapał ale po podniesieniu iglicy wszystko wróciło do normy.
Dzięki za małe podpowiedzi a ta dysza co o niej piszesz to ta główna od spodu gaźnika jak sam to po rozkręcam to nic nie zepsuje? mnie na sam początek niepokoi filtr paliwa a u ciebie jakiej jest wielkości? nie wiem kiedy i czy ktoś go wogóle wymieniał jest taki malutki wielkości korka od butelki z napoju tylko dodać mu krućce zamówiłem drugi większy szklany który można rozkęcić i wyczyścić i ponoć jak się skutera odblokowuje to filtr trzeba dać większy tak znalazłem w internecie kilka poradników.I tam jest jakaś dziwne podawanie paliwa do gaźnika jest jakoś pompa podciśnieniowa która nie do końca rozumiem jak ona działa jest mały przewodzik na gumowej ruże co już prawie jest przy cylindrze znalazłem w interniecie instrukcji kilka do piaggio tego silnika i tam własnie był schemat tej pompy jak ona działa to jak filtr za mały i przytkany to ona też może mieć mały problem z dostarczeniem odpowiedniej ilości paliwa do gaźnika a ty masz odblokowanego skutera bo ja nie wiem czy on zablokowany czy nie wyciąga 110km/h i co tam się odblokowuje? dziś też zrobiłem 160 km wlałem mu 5 litry paliwa to przyjechałem do domu i rezarwa się jeszcze nie zapaliła a tankowałem już na rezerwie predkośc jazdy rózna bo to obszar zabudowany to miasto to skrzyżowanie tak do 90km/h jak było gdzie przydusić i wyszło mi jakieś 2,8 2,9litr na 100km reki nie mam ciężkiej do gazu a u ciebie pasek też tak szumi co ile go wymieniasz w instrukcji pisze że co 18000km ?.Pozdrawiam Tomek
Z tą iglicą możesz mieć racje ale poczekam aż przyjdzie mi nowy filtr paliwa bo zamówiłem na allegro i wtedy jak nie pomoże spróbuje przestawić iglice .Ale według producenta co do dysz bo własnie przeglądam instrukcje obsługi mojego piaggo co prawda że w innym języku ale tłumacz jest na google to ta dysza paliwa ma być 110 dysza wolnych obrotów 36 dysza główna fi 2,7 dysza ssania 120,dławik dostawca powietrze 200 dławik paliwa 50 takie coś odczytałem......mój silnik to 4t
filtr założony nowy mała poprawa regulacji gaźnika biegu jałowego efekt jak ciepły to idzie jak burza i nie dławi się przy ruszaniu lecz jak zimny to ma to lekkie przydławienie ale jak nagrzany to już nie może i podniosę mu iglice ale nie teraz bo teraz sezon na motory i nie ma czasu na to lecz spalanie to mi wychodzi nawet na poziomie 2,7 ,2,6 litra na 100km jeżdżę różnie