Witam, stałem się szczęśliwym posiadaczem Piaggio Typhoona z 2011roku silnik 2t C421M.
Skuter zablokowany na 45kmh (niemcy, tutaj go również użytkuję). O samochodach i ogólnie mam pojęcie natomiast 2t to tylko częściowo stąd mój problem.
Po zakupie było wszystko super lecz po kilku dniach zdjąłem blokade z wariatora(pierścień) po czym na jeździe testowej z górki zamiast max 60kmh bylo 75 i szedłby dalej lecz na prostej dalej jak przed zdjęciem blokady.
Stwierdziłem zdejme blpkade z filtra, więc zdjąłem blaszke z dziurkami z gaźnika na wlocie powietrza. Wlot powietrza do puszki filtra to kolanko gumowe o średnicy okolo 16mm później 2 dziury między komorami w filtrze, które powiększyłem, skuter pod górkę nie domagał jakby za dużo powietrza dostawał więc blaszka wróciła na swoje miejsce, jest lepiej choć dalej pod górkę mu brakuje, jedzie 10kmh mniej niż wczesniej i tylko max 3/4 manetki powyżej tego przestaje kręcic tak samo na prostej drodze. Jest mnie w stanie ktoś nakierować jak temu zaradzić?
Na próbę po rozmowie ze znajomym podniosłem iglicę o 1 ząbek, wydaje mi się, że jest minimalnie lepiej ale może to placebo. Pod obciązeniem po prostu zaczął przerywać i tylko do 3/4 menetki da się pos obciążeniem jechać.
Świeca ma mieć kolor kawy z mlekiem, jeżeli odblokowałeś filtr powietrza musisz założyć większą dyszę. Powiększyłeś 2 dziury więc może dochodzić do zawirowywań powietrza. Odkręć świecę i sprawdź jaki ma kolor po twoich “modyfikacjach”
inna moc , inna charkterystyka
musisz wyregulowac na nowo gaźnik (zapewne na nowo dobranej dyszy) i być może napęd (inna moc w innym punkcie)
Świeca taka bym powiedział brązowa, nie okopcona nie czarna. Te dziury które rozwierciłem mają przynajmniej 100% więcej ppwierzchni, postaram się przywrócić im oryginalny rozmiar. Myślałem, ze skoro zwężka na wlocie do filtra jest i ta bladzka z dziurami na gaźniku to nie wplynie znacznie jak te środkowe powiększe na test. Myślisz, że to możw być powód? Czy samo zdjęcie pierścienia na wario mogłobt tak namieszać?
to raczej jednak grzebanie przy dolocie
Zakleiłem otwór kawalkiem plastiku klejem na gorąco, mają oryginalny rozmiar, jutro przetestuję, zamówię jutro nową puchę bo do oryginału ciężko by mi bylo tą raczej przywracać nie wiedząc jaką dokładnie średnicę mają oryginalne bo zachaczyłem o nie rozwiercając. Dzięki za pomysły jutro testy.
Po poprawie otworów w filtrze wszystko wróciło do normy, teraz tylko czekam na nową puszkę filtra i zmienie na calą nieklejoną w środku dzięki za pomoc!