Piaggio fly 4T4V wymiana cylindra z 50 na 80cc czy warto?

Witam

Mam pytanie odnośnie wymiany cylindra z oryginalnego 50 na polini 80cc

Czy ten cylek będzie w porządku poniżej:
https://allegro.pl/oferta/<u>cylinder</u>-polini-sport-80-piaggio-vespa-4t-4v-50-7472796838

Czy będzie zauważalna różnica w osiągach po wymianie, obecnie skuter osiąga v-max 45km na prostej

Po wymianie cylindra pozostaje regulacja gaźnika ewenetualnie wymiana dyszy na większą oraz <u>docieranie</u> cylindra

W skuterze jest wymieniony napęd na malossi multivar

Czy <u>wał</u> i <u>głowica</u> wytrzyma zwiększenie pojemności, dodam że skuter ma najechane 20 tys km

Proszę o odpowiedź, Pozdrawiam

jeżeli masz 45 na prostej to wg mnie masz jeszcze jakieś blokady (albo już bardzo zużyty obecny cylinder).
Nawet na 50cm ale bez blokad powinieneś pojechac szybciej - bliżej realnych 60km/h
wymiana cylindra na 80 ma sens dopiero jak te blokady pościągasz.
ja osobiście nie lubie zestawów cylindrowych bez głowic (bo przy zmianie na 80cm warto mieć głowice z większymi zaworami) i takich co do których producent nie deklaruje mocy którą potencjalnie możesz uzyskać na tym cylindrze ( i bez wskazówek regulacyjnych). Wiadomo że w 4T te przyrosty i tak są mniejsze niż w 2T tylko tak troche sie kota w worku kupuje za ładnych kilka stów.
Na 100% mocniejszy powinien być - tylko nie wiadomo ile.

po drugie masz wymieniony nie napęd tylko wariator - to tylko jeden z elementów układu przeniesienia napędu.

cylinder może być zużyty bo ma najechane 20 000km

A wał trzeba wymianiać czy może zostać oryginalny?

Mówię skuter przy 20 000km miał wymienianą uszczelkę pod głowicą, koniki, oraz wałki rozrządu także nie mało to kosztowało na oryginalnych częściach

Blokad nie ma żadnych bo z górki leci 55-60

z górki to on sie stacza.
mówimy o jeździe po płaskim

to kto obstawia ile będzie jeździł po wymianie cylindra

ja myśle że 150-170km/h jeżeli w wigilie 2023r nie bedzie padać