Witam. Dzisiaj wziąłem się za wymianę cylindra w PGO T-Rex 50. Chciałem wstawić cylinder motoforce sport 70. Widziałem że cylinder już nie jest pierwszej nowości ale myślałem że jeszcze trochę pochodzi. Po rozładowaniu akumulatora i kopaniu nieskończoną ilość razy co zostało przemieszane z różnymi pomysłami co zrobić ( sprawdzić iskrę, wlać do cylindra trochę paliwa) postanowiłem wrócić do seryjnego cylindra i dać ten o większej pojemności do szlifu. Po założeniu seryjnego cylindra skuter praktycznie nie chce odpalić a gdy puszczę manetkę gazu automatycznie gaśnie. Z cylindrem nie miało prawa nic się stać a przed jego zdjęciem wszystko było dobrze. W międzyczasie zdejmowałem gaźnik oraz filtr powietrza ale według mnie wszystko zostało poprawnie założone. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co się mogło stać że skuter nie chce odpalać a jak już odpali to po puszczeniu manetki od razu gaśnie ?
Witaj, spróbuj ustawić obroty
Już próbowałem. Próbowałem ustawić mieszankę ustawić obroty na biegu jałowym. Nic nie pomogło. Sprawdziłem iglicę, próbowałem na odpiętym ssaniu nic nie poskutkowało. Jedyny sposób żeby się poruszać za pomocą skutera to przekopać go z 20 razy minimum na wyłączonym zapłonie i go odpalić z kopa wtedy odpali ale jak puszczę gaz to gaśnie
poruszaj parę razy manetką aby pod pompować paliwo i dopiero spróbuj odpalić, sprawdź też filtr paliwa. U mnie nawalił tzw.kranik i paliwo dostawało się do oleju.
Tzn ja nim jestem wstanie normalnie jeździć i odpala tyle że jak puszczę gaz to automatycznie gaśnie, nawet podczas jazdy słychać, że silnik przestaje pracować zaraz po puszczeniu gazu. Obojętnie czy przejadę metr czy 10 km tak samo jest za każdym razem. 2x tylko jakiś czas pracował na wolnych obrotach ale jak go zostawiłem samemu sobie to nawet minuty nie wytrzymał i zgasł. Ma też spore problemy z zejściem z obrotów.
a uszczelki nowe zalozyles do seryjnego cylka? selikon dales?
Uszczelek nie zakładalem nowych bo ta pod głowicą była w dobrym stanie a ta druga się przyssała. kawałek tylko odleciał od niej. A gadałem jeszcze z kolegą z którym to robiłem mówił że mu do baku wpadł wężyk gumowy którym paliwo wyciągaliśmy żeby pod świece podlać i pod króciec. Powątpiewam że cokolwiek przeszkadza ten wężyk ale ja tam mechanikiem nie jestem tylko się cały czas uczę xd
Sprawdziłem dzisiaj kompresję i wyszło 6,2 ee bara czy jakiejś tam innej jednostki ;) z tego co wiem powinno być koło 10. Wymienię na dniach uszczelki i zobaczę co wtedy ;)
Uszczelki wymienia się na NOWE za każdym razem gdy ściągamy cylinder. Po wymianie uszczelek powinno być ok jeśli resztę dobrze złożyłeś...
Założyłem ten cylinder 70 ccm po szlifie itd itd. Problem z dyńki ;) Dzięki wszystkim za wsparcie ;)