Witam, ostatnio skuter nie palił, wyregulowałem trochę gaźnik, tak jak umiałem, było wszystko git. Dziś założyłem nowy filtr powietrza, odpaliłem, pochodził 5 sekund i zgasł. Jak mam teraz wyregulować gaźnik? Mógłby ktoś napisać o ile wykręcić te śrubki? czytałem na internecie, ale wszędzie jest co innego… Poza tym, u mnie jeśli wkręca się śrubkę ze sprężynką to zwiększają się obroty, jeśli się wykręci , to zmniejszają. Z góry bardzo dziękuję , pozdrawiam !
nikt ci nie powie “ile” bo po to sie reguluje. Wiec tyle aż bedzie dobrze.
Śrubka “ze sprężynką” może działać na dwa sposoby - zależnie od gaźnika. Albo otwiera kanał powietrzny dodatkowy albo ogranicza zamknięcie przepustnicy. Im bardziej wkrecisz tym bardziej ogranicza.
Kiedy wkręcasz “śrubkę ze sprezynką” (czyli tą co najcześciej - ale NIE ZAWSZE - reguluje otwarcie przepustnicy) to otwierasz przepustnice. Wiec obroty rosną - wiec normalne to jest.
A początkowo ile mam wykręcić śrubkę bez sprężynki, aby ustawić ilość tlenu ?
Chcę go w ogóle odpalić, potem wyregulować dobrze
podręcznikowo jest 2-2.5 obrotu ale to przy seryjnym gaźniku, seryjnym filtrze…itd. Jak masz coś podłubane to te nastawy mogą być kompletnie inne lub masz dysze co nie dają rady w takim zestawie i nic z tym nie zrobisz.
Zobacz na akręconej, zobacz na prawie wykręcone - może ci to jakoś naprowadzi na kierunek.
A może przyczyna jest zupełnie inna niż gaźnik. Wsadziłes ręce, ruszałeś przewodami i kablami i może coś sie rozłączyło…itd
Aha, dzięki bardzo za pomoc, jeszcze jedno ostatnie pytanko mam. Jeżeli źle gaźnik wyreguluję to mogę zatrzeć silnik? Ojciec mechanik koparek i ciągników mówi, że jest to możliwe. W sumie to on mógłby mi wyregulować gaźnik, ale teraz jeszcze temperatura nie jest odpowiednia, jeździć raczej nie będę, to na razie nie proszę go o pomoc.
możesz zatrzeć.
jak bedzie za mała dawka paliwa to wzrośnie temperatura w cylindrze i bedą się upalać zawory, świeca i źle to zniesie tłok.
Jak bedzie za dużo paliwa to bedzie odkładać się nagar który w końcu załatwi cylinder - bo może na kilka sposobów.
Przy prawidłowej dawce paliwa moc jest odpowiednia, temperatura jest bezpieczna a cylinder i świeca ma tendencje do samooczyszczania się z nagarów.