Peugeot Kisbee 4T - początek przygody :)

Cześć, jakiś czas temu szukałem skutera, wybór padł na Peugeota Kisbee którego dorwałem za małe pieniądze, jego przebieg w dniu zakupu to 5900 km, skuter całkowicie oryginalny.

Skuter wymaga trochę pracy, na szczęście tylko wizualnie - poprzednia właścicielka poobcierała plastiki, na szczęście są całe, jedynie poodrapywane. W planach jest obklejenie go folią niebieski mat - metalic i karbonowe wstawki i grafitowe koła z wersji RS, tu projekt na szybko :

http://i.imgur.com/gVDfzn6.png

Fotek obecnego skutera nie wrzucam, bo jest brudny itp ale na zachętę wrzucam filmik :)

https://www.youtube.com/watch?v=v6iHTdwqnSg

Jeśli chodzi o plany to prócz wspomnianego wyglądu zamierzam wymienić wariator razem z rolkami, sprzęgło, pasek oraz świecę. Myślę też nad odblokowaniem modułu, chociaż na chwilę obecną do jazdy po Warszawie starczają mi obecne osiągi.

1-wsze, to sprawdź i wymień pasek, bo w te 5900 km to nie ma co wierzyć. Resztę później.

Berg napisał:

1-wsze, to sprawdź i wymień pasek, bo w te 5900 km to nie ma co wierzyć. Resztę później.

Dokładnie taki jest plan, dzień po zakupie dla świętego spokoju wymieniłem akumulator bo nie zawsze odpalał ze startera, dziś chcę kupić olej i również jego wymienić - jaki polecacie do 4t ?

Pasek mam zamiar wymienić na kevlarowy, aby mieć spokój na dłużej, świecę na irydową bo czytałem że lepiej się spisują w zimne dni. Wariator oraz sprzęgło chcę wymienić żeby poprawić nieco przyspieszenie, bo z tym ten model ma problemy :)

- Do 4T półsyntetyk 10W40. Ja mam teraz Mobil ale docierałem na Lotosie 15W40. Ludzie na różnych jeżdżą, takich dla silników samochodowych.
- Uważaj na paski z kevlaru - podobno niszczą powierzchnię standardowego wariatora i niedługo będziesz musiał go wymieniać bo zrobią Ci się rowki na powierzchni styku z paskiem. Chyba nie warto, choć w Peugeot'cie może nic się nie stanie; nie wiem. Ew. zainwestuj w pasek BANDO etc. Będzie dobry, a te tanie sobie od razu odpuść.
- Świeca.... nie wypowiem się. Używam zwykłej NGK i nie mam problemu z paleniem nawet jak był mróz na dworze.
- Zmień dla świętego spokoju olej w przekładni. Tylko że tam nie lej silnikowego! Musi być specjalny do przekładni: 80W90 !

Olej wymieniony, zgodnie z zaleceniami producenta 5W40 - wybrałem Castrol Power 1 Scooter. Pojawił się problem, przy zdejmowaniu przedniego zacisku wyrobiłem gwint i teraz szukam zacisku, niestety nowego pasującego nie mogę znaleźć w sieci