Mój znajomy chce sprzedać skuter jest nim jet force. Rocznik: 2003, Przebieg: 14 tyś km. lecz na nowym tłoku dopiero 6 tyś km.
Jedyne wady to:Trzeba nowe membrany pod gaźnik- 70zł Nowy krociec ssacy -70zł i akumulator bo pali tylko z kopniaka.
Podoba mi się, że wszystko jest na serii, tylko ma tłumnik LeoVince.
Chce on mi ten skuter sprzedać za 2000 tyś zł. Opłaca się go brać?
Mogę komuś zdjęcia wysłać, czarny mat w dobrym stanie.
za 2000zł to może i warto ale za 2000 tyś zł to w życiu
Wombat napisał:
za 2000zł to może i warto ale za 2000 tyś zł to w życiu
No fakt, błąd. Ale mniejsza z tym. Jak myślicie wytrzyma 3 sezony bez jakichkolwiek większych awarii?
zadzwoń do wróżki. Nie wiadomo jaki ma ten cylinder, jak będziesz jeździł, jak był jeżdżony do tej pory. Zapewne na kawałki się nie rozpadnie ale czy unikniesz jakiejś poważniejszej naprawy przez najbliższe 3 lata to trzeba mieć zaawansowaną szklaną kule.
Gumy chyba łyse ale tak z fotek to nie wygląda źle.
On jest drugim właścicielem chyba i ma go od 2 sezonów i mówił, że nie wymieniał opon, tylko były taki od kupna. Ja nie będę go katował, ani palił gumy. On mówi, że nie kręcił bączków paląc gume, ale jeździł czasem na v-maxie.
Pytania: Czy zrobię te naprawy za 250 zł?
Ile kosztuję naprawa cylindra w jakiejś poważniejszej sprawie?
Jeśli sam byś wymienił to, co trzeba to może zamknąłbyś temat w 250 zł. U mechanika za robociznę trochę dopłacisz. Gumy wypadałoby zmienić, albo chociaż jedną. Najlepiej byłoby też sprawdzić przed zakupem kompresję - to że 6000 na tłoku nie musi nic oznaczać, jedynie tyle, że poprzedni tłok nie był już zdatny do użytku.
Elektryka sprawna? Licznik działa? Linki - gaz, licznik? W praktyce ciężko będzie go sprawdzić, bo jeśli zawór membranowy do zmiany i króciec to nie będzie jeździł tak jak go na to stać.
Generalnie byłbym ostrożny - widać, że skuter jest trochę "zmęczony". Jeśli po pierwsze nie miał większego dzwona (ze zdjęć nie wygląda) i po drugie cylinder/tłok nadają się do użytku to możesz się zastanowić, bo jetforce to bardzo fajny skuter. Kwestia czy dasz radę to zrobić (w praktyce odkręcenie kilku śrubek i przykręcenie ich z powrotem, zakładając, że prawidłowo włożysz nowy zawór :) no i czy nic więcej nie ma do roboty.
Jeśli to kumpel to umówcie się, że zrobisz ten króciec i membrany i zobaczysz jak jeździ. Jak wyjdzie coś nowego/niespodziewanego oddaje Ci kasę za skuter+naprawy :)
Jeśli to byłoby od obcej osoby to raczej bym nie brał.
Wszystko sprawne. Trzeba by było wymieniać akumulator tak jak pisałem wyżej bo odpala tylko z kopa.
Może inaczej, mogę mu powiedzieć, że jak wszystko zrobi w tym skuterze to kupię za 2300zł, wolę dać więcej, a nie kupić skarbonki. Gdyby on wszystko zrobił mógłbym sprawnie ocenić skuter. Jak myślicie to dobry pomysł czy wszystko mam robić sam? dodam, że nie jestem zbyt obeznany w skuterkach bo nawet nie wiedziałem o co chodzi z tymi membranami..
Niech robi, będziesz mógł przynajmniej sprawdzić jak skuter realnie jeździ - sprawdź wtedy (już na naprawionym) czy po gwałtownym odkręceniu manetki się nie dławi, czy sprawnie wkręca się na obroty (bez dziur, szarpnięć) zarówno na stopce, jak i pod obciążeniem (czyli z kierowcą na siodełku:) i czy płynnie schodzi z obrotów.
Jadąc odkręć trochę gaz, potem odpuść i zanim obroty zdążą zbyt bardzo spaść, znów odkręć - sprawdzisz czy silnik zachowuje się elastycznie.
Sprawdź też czy przy lekkim, stopniowym, bardzo wolnym odkręcaniu manetki gazu płynnie łapie sprzęgło (powinien powoli zacząć się toczyć, ewentualnie trochę gwałtowniej jak ma założone twardsze sprężynki na szczęki i ruszy wtedy z wyższych obrotów), czy też skuter rusza w drgawkach i skokowo - jeśli tak, sprzęgło jest do zmiany.
Pojedź kawałek powoli, złap mocno kierownicę i wciśnij przedni hamulec na max (tylko nie na piachu :))) sprawdź czy przód nie nurkuje zbyt bardzo, czy nie słychać stuknięcia. Na postoju pokręć energicznie kierownicą lewo-prawo, sprawdź czy nie ma wtedy luzu i nie słychać stukania.
Sprawdź czy dobrze odpala na zimnym (jak już będzie aku to z rozrusznika) i czy tak samo silnik zachowuje się po rozgrzaniu.
Jak coś to pytaj.
Jeszcze jedno pytanie, rozmawiałem na facebooku z właścicielem tego jet forca i powiedział, że v-max 70 km/h. Pózniej gdy spotkałem kolegę, który posiada yamahe tzr od 3 lat. Stwierdził on, że ten peugeot może być zatarty bo na serii z tłumnikiem leoVince powinien lecieć minimum 80 km/h.
Dodał, ze może się mylić bo mógł stracic kompresje i wystarczy wymienić pierścienie :)
Jak myślicie, czy to cylek może być zatarty :( ?
Po pierwsze vmax zależy od regulacji gaźnika i napędu.
Po drugie lepiej go mierzyć po wymianie membran i króćca.
Po trzecie najlepiej będzie zmierzyć w warsztacie kompresję cylindra - będzie wiadomo wszystko.
Po czwarte ten tłumik to jaki LeoVince, bo jeżeli Sito to nic nie wnosi do osiągów.
I po piąte jeśli pojawi się zbyt dużo wątpliwości, odpuść sobie ten skuter i szukaj dalej, oferty nie zające, nie uciekną, a po co masz się naciąć.
V-max mierzył dawno, jak jeszcze miał dobre membrany i króciec. Mówił mi, że regulował mu gaźnik znajomy i powinno być wszystko dobrze.
Pytałem czy mierzył kiedyś kompresje mówił, że nie więc powiem mu żeby sprawdził. No właśnie to samo mi mówił kumpel, że jeśli będę miał wątpliwości mogę poczekać na inne oferty, a jeśli chcę tego jet forca to niech on wszystko zrobi ( łącznie ze sprawdzeniem kompresji ) i wtedy moża go brać po oględzinach..
Co do wydechu to napewno nie jest LeoVince sito, widać na zdjęciach :)
brak licznika podarta kanapa brak czachy,z kąd wiesz jaki ma przebieg jak nie ma licznika ruwnie dobrze może mieć 30tys przez 11l kapcie oba do wymiany do przeglądu wymagany jest zegar chyba że 'pan mietek' ci podpisze za flaszke na wsi.na moje oko po twoim opisie i fotkach które jak wiemy przekłamują [na żywca jest gorzej] dał bym 1,5 tyś żeby w razie czego mieć na naprawę.sam pomyśl skoro taka okazja to czemu jeszcze stoi??????
Co do licznika.. Zdjął pokrywę z kierownicy i licznik na początku wakacji, mówi że przez ten czas zrobił 100 km.
Jego zdaniem laczki są jeszcze dobre, ale ja nadal uważam, że są zjechane na maksa i potrzebna jest wymiana opon..
Tłumnik to jest Leo VINCE hand made TT :)
Co myślicie ile proponować mu za zrobiony skuter 1800?
"Tłumnik to jest Leo VINCE hand made TT :)"
Tego nie zdzierżę :(
TŁUMIK kolego bo TŁUMI, a nie TŁUMNI !!!!
Raven napisał:
"Tłumnik to jest Leo VINCE hand made TT :)"
Tego nie zdzierżę :(
TŁUMIK kolego bo TŁUMI, a nie TŁUMNI !!!!
Kopiowałem to co on mi napisał na facebooka, ale swoją drogą dzięki za zwrócenie uwagi. Na przyszłość będę pamiętał, że TŁUMIK.
Polecam się na przyszłość:)
generauuu napisał:
Co do licznika.. Zdjął pokrywę z kierownicy i licznik na początku wakacji, mówi że przez ten czas zrobił 100 km.
Jego zdaniem laczki są jeszcze dobre, ale ja nadal uważam, że są zjechane na maksa i potrzebna jest wymiana opon..
Tłumnik to jest Leo VINCE hand made TT :)
Co myślicie ile proponować mu za zrobiony skuter 1800?
LV TT jest ok na taki pierwszy tuning wydobywający ze skutera troszkę więcej, ale... serio bym odpuścił sobie go.
Zjechane lacze, zdjęty licznik, do wymiany części, nie wiadomo jeszcze jak kompresja...
Nie masz doświadczenia z mechaniką skutera, a zapewne nawet gdyby zrobił te rzeczy wkrótce pojawiłyby się nowe. Śmiem twierdzić, że nie obchodzono się z tym motorkiem zbyt delikatnie w przeszłości.
Szukaj dalej i staraj się znaleźć skuter od trochę starszej osoby (w sensie nie od nastolatka) i najlepiej bez żadnych modyfikacji, na seryjnych częściach. Dopytuj ile ktoś tym jeździł, co w nim zmieniał / serwisował, jaki powód sprzedaży itp. Ważny jest też właśnie stan opon, klocków, czy zmieniany regularnie olej(4T), albo jaki dolewano (2T). Takie informacje pozwolą Ci na zorientowanie się jak właściciel traktował skuter. Oczywiście wszystko co wcześniej Ci pisałem związane z jazdą testową itd.
Ale przede wszystkim nie daj się ponieść emocjom, teraz ofert na skutery 50cc jest naprawdę dużo i na pewno trafisz na coś porządnego.
No najwyraźniej pora sobie odpuścić. Znalazłem dwa bardzo nowe markowe skutery w mojej okolicy, jak myślicie czy ta cena nie jest za niska i coś z nimi może jest nie tak?
http://olx.pl/oferta/extra-peugeot-ludix-rocznik-2013-zamienie-CID5-ID4sz69.html#608f365c66
http://olx.pl/oferta/skuter-peugeot-speedfight-3-CID5-ID64LLH.html#45a74958ea
Nie ukrywam, że oba świetnie wyglądają i co najważniejsze nie są stare patrząc na rocznik i przebieg.
Ludix zaledwie 6 tys przebiegu. Jeszcze spokojnie by 15 przejechał :)
Właścicielowi Speeda napisałem wiadomość, aby wysłał mi zdjęcie licznika.
Nie ukrywam Ciekawie wygląda ten Speed :)