Peugeot Geopolis 125 problem

Na wstępie witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc. Otóż dwa miesiące temu kupiłem swoją pierwszą 125-tkę. I od początku jest problem z dławieniem się skutera przy gwałtownym przekręceniu manetką. W Geopolisie z tego powodu zdążyłem już wymienić:

  • nowa pompa paliwa
  • nowy wtrysk
  • nowy filtr paliwa
  • czyszczenie filtru powietrza
    Nie mam już pomysłu co może być przyczyną dlatego postanowiłem poradzić się Was. Dodam, że jak skuter się rozgrzeje jest trochę lepiej. I mam wrażenie, że po wymianie części na nowe problem się jeszcze bardziej pogłębił. Dzisiaj wypiąłem wtyczkę z sondy lambda ale żadnej różnicy nie zauważyłem. Tak samo próbowałem wypinać wtyczkę z przepustnicy ale skuter wtedy chodził jeszcze gorzej. Jakieś pomysły? Dodam, że jak skuter jest zimny to śmierdzi paliwem, potem to ustępuje. Szczegółowo wygląda to tak że jak próbuję szybko ruszyć np z pod świateł to go bardzo mocno przymuli (kilka sekund) potem dopiero tak jakby złapie drugi oddech i zaczyna normalnie przyspieszać.

Naprawdę nikt?

przepustnica z map sensorem pewnie jest przyczyną albo czujnik temperatury powietrza. z tego co piszesz powodem jest nadmiar paliwa.
Nowy wytrysk - tzn co? wtryskiwacz?

Tak, zamówiłem na ebay w GB fabrycznie nowy wtrysk. Hmmm o tym czujniku nie pomyślałem. Z tą przepustnicą to w Polsce jedynie używka z allegro:\

kur… WTRYSK czy WTRYSKIWACZ, chopie. czego nie rozumiesz?
Wtrysk to cała instalacja a wtryskiwacz to element podający paliwo w dolot.
jeżeli jednak wtryskiwacz…zamówiłes nowy bo stary ci lał czy tak se po prostu na oślep coś zamówiłeś?

Paliwo w instalacji wtryskowej jest dozowane na podstawie:

  • temperatury powietrza w dolocie (AI Sensor, Temperature sensor)
  • ilości tego powietrza (MAF Sensor) lub podciśnieniu w dolocie (MAP Sensor)
  • uchylenia przypustnicy (TPS)
    plus drobna korekta na podstawie sondy lambda (która nie działa już powyżej 75-80% odkręcenia manetki bo tam silnik przestaje być ekologiczny i oszczędny).
    jeżeli ci podaje za dużo to znaczy że w jednym z tych 3 parametrów ma przekłamanie.

Sorry zapomniałem się z tym wtryskiwaczem :slight_smile: Tak, wymieniłem sam wtryskiwacz, w zasadzie na oślep. Czy można w jakiś sposób zdiagnozować, który z tych 3 parametrów ma przekłamanie?

można. tylko trzeba mieć fabryczną serwisową instrukcje napraw bo tam jest podana ściezka diagnostyczna i prawidłowe parametry tych elementów. trzeba zacząc w internetach kopać.

mam takie same objawy wiadomo co było przyczyną ??