Peugeot Elystar TSDI na co zwracać uwagę ?

Tak jak w temacie. Przymierzam się do zakupu takiego skutera i mam już konkretny egzemplarz. Na co zwracać uwagę przy oględzinach ?

ogólnie jest tendencja przerabiania starszych TSDi na gaźnik bo to jeden z bardziej kłopotliwych wtrysków na rynku jak już ma swoje lata.
No i miej blisko serwis co to ogarnia od strony elektroniki, diagnostyki tego komputera od wtrysku bo sam to sobie go mało ponaprawiasz.
A zwrócić musisz uwagę na wszystko - im więcej wyłapiesz tym mniej będzie niespodzianek.
Wiec każde światełko, przełącznik, łożysko, stan ramy tam gdzie ją widać.
Jak będziesz jechał go oglądać ma być zimny. Nie palony tego dnia. Odpal i zobacz jak sobie radzi na wolnych na zimno, czy nie kopci, czy pracuje równo, czy rowno przyspiesza, nie ściaga... itd - WSZYSTKO jednym słowem

Tak zanim się zdecydujesz do przemyślenia a często padają:)
http://allegro.pl/wtrysk-wtryskiwacz-peugeot-jetforce-elystar-elyseo-i5078710866.html

No ja wiem.. Czyli od razu mam kupić taki wtrysk i go wymienić ? One sa bardziej wrażliwe na kiepskie paliwo niż gaźnik ? Z gaznikami nie mam miłych wspomnień :P

jak chodzi to po co?Jak ma złe wspomnienia z gaźnikiem to będziesz miał lepsze z wtryskiem:)

do czasu aż sie nie zepsuje. Co w wypadku TSDI z czasem jest takie raczej pewne.

Mam nadzieje, ze pojeżdżę nim troche bez problemu.

słusznie. nadzieja umiera ostatnia.

a macie osobiste doświadczenia z takim układem zasilania ? lub ktoś ze znajomych ?

masa ludzi na forum peugeota.

Powiem ci tak jak by był dobry to nikt by patola na przeróbkę nie wywalał.

nie rozumiem. po co patola wywalać jak można nawet kupić ten wtrysk drugi i przejeździć drugie 20k kilometrów ?

Jak będziesz chciał tuningować to się dowiesz jaki masz wtedy wybór:D

nie chce go tuningować ;P

Miyaga napisał:

nie rozumiem. po co patola wywalać jak można nawet kupić ten wtrysk drugi i przejeździć drugie 20k kilometrów ?

To nie jest kwestia tylko wtryskiwacza - że wszystkim popsuł sie wtryskiwacz po 20 tys km, kupili se nowy i zrobili następne 20 tyśkm. Tam jest problem z czujnikami, sterowaniem tym układem.. itd. Zainteresuj sie tematem bliżej to sobie wyrobisz własny pogląd.

No dobrzeca objaw taki, ze nie chce wkręcać sie na obroty to czego moze być przyczyna ? Dziekuje za wszystkie dotychczasowe wypowiedzi Wombat :)

objaw jest taki że ktoś zna cenę naprawy i dlatego zdecydował się go sprzedać.
np:
http://www.speedfight.pl/viewtopic.php?f=48&t=25736

albo
http://skutery-forum.pl/peugeot-jet-force-tsdi-2003-wtrysk-powazny-problem-vt17299.htm

albo
http://skutery.net/?forum=viewtopic.php%3Ff%3D3%26t%3D33030

.
jak widzisz to jedna z ich dość powszechnych przypadłości. Po więcej przykładów które znajduje google to już sie musisz na forach zarejestrować
https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=jet%20force%20nie%20wchodzi%20na%20obroty

Wombat - zwracam honor ;) na własnej skórze się przekonałem. Nie wkręca się na obroty i prawdopodobnie to wtrysk. Mój mechanik mówił, że miał kiedyś jeden egzemplarz i on nie chce się już tego tykać. Idzie prawdopodobnie na przeróbkę na gaźnik :d mój mechanik mówił, że są całe zestawy i kiedyś kosztował 800zł a teraz mogą być tańsze, orientujesz się ile taka przyjemność może kosztować ?

tak. Orientuje sie. ty tez możesz

https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=przer%C3%B3bka%20tsdi%20na%20ga%C5%BAnik

mógłbyś jeszcze raz wrzucić ten link ?