Dzień dobry,
mam problem ze skuterem. Rok 2008, kompresor, 125 cc.
Przy dodaniu na maksa gazu skuter nie reaguje, wkręca się na obroty, ale nie jedzie. Co jakiś czas załapuje, ale tylko jeśli gaz nie jest dokręcony do końca.
Oddałem go do mechanika, ale jeszcze gorzej go popsuł.
Problemem, z powodu którego go oddałem, było grzanie się skutera. Nie było chłodzenia. Nagrzany osiągał prędkość ok 45 km/h.
Co doradzacie?
Machanik od motocykli.
Pierwotnie oddałem go do naprawy, bo się grzał. Jak go odebrałem, to oprócz problemu z grzaniem jest problem z nie wkręcaniem się na obroty i ich “falowaniem”, kiedy trzymam gaz dokręcony na maksa. Przy czym tylne koło też się nie kręci. Na załączonych filmach skuter nie stoi na podnóżce. On stoi z kołem na podłożu.
Mechanik deklaruje, że zrobił:
Przepraszam za długi brak odpowiedzi.
mechanik do wymiany w pierwszej kolejności, ale dwóch innych też nie wie, co się dzieje ze skuterem. Odebrałem, bo sierota nie wiedział, co dalej robić.
Wrzucam linki: https://vimeo.com/336379351 https://vimeo.com/336378556
kwestia ruszania (lub nie ruszania) to wg mnie bedzie jasna natychmiast po zdjęciu pokrywy napędu i dodaniu gazu - wygląda jakby nie pracowało sprzęgło odśrodkowe tak jak powinno.
a co do tej dziwnej pracy to ja teraz nie pamietam tej ścieżki diagnostycznej peugeota ale do niego jest taki magiczny interfejs diagnostyczny i tam sie w nim robi mase magicznych czynności typu kalibracja przepustnicy…itd i on też mase błędów pokazuje. Może potrzeba kogoś to ZNA te konstrukcje i ma ma do nich odpowiednie narzędzia.
Cześć,
odezwałem się do serwisu. Napisali mi coś takiego:
“z opisu usterki wynika, że ma pan problem prawdopodobnie z niesprawną pompą wody lub uszczelką głowicy. Obie czynności wymagają rozbiórki silnika i gruntowej naprawy. Możemy oczywiście zająć się naprawą ale należy się liczyć ze znacznym kosztem prawdopodobnie przekraczającym wartość pojazdu oraz dość odległym terminem realizacji naprawy, okolice września.”
Co o tym myślisz?