O tym, że wszystkie stacje leją orlen to nie wiedziałem. Zonk:D
Po zalaniu Rometa na naszej wiejskiej stacji gasł po wyjechaniu 40 metrów od bramy. 13 Metrów pchania, odpalał i jechał. Myślałem że to przez złe rozmieszanie oleju w baku. Mieszałem go coraz lepiej aż w końcu go nie nalałem. To samo się działo. Nigdy gdy jechałem z kimś. Może ten mój stary Romet ma swoją duszę?
Długo pracowałem na BP- to prawda, że podstawowe “95” jest wszędzie takie samo. Dopiero zasadniczo różnią się “paliwa ulepszane” typu: Verva, Ultimate czy V-power, ale wygląda to mniej więcej tak, że na terminalu paliwowym napełnia się cysterne(najczęściej tylko jedną przegrode) paliwem “98”, a do tego każda z firm dolewa jakieś ulepszacze, tworząc te swoje “ulepszone paliwa”.
Chłopaki a co się stanie jak zaleje np: 98 paliwko do skutera 4T ?? obecnie leje 95 z bliskiej albo Orlena …
zapewne nic sie nie stanie;p tylko będziesz miał mniej w portfelu;p
I mniejszą moc:)
to już nie zasada. np. w S9 paliwo 98 poprawiało troche kulture i osiągi, ale to było 2T
Moje zdanie jest takie - jeśli tankuję benzynę 95-oktanową wiem, że nic nie powinno się stać silnikowi. Jeśli tankuję 98-oktanową muszę zdawać sobie sprawę z tego, że ma ona nieco wyższą temperaturę spalania i nie każdy silnik będzie na niej pracował lepiej i równiej niż na 95-oktanowej (choć większa część będzie rzeczywiście sprawować się lepiej). To jak z silnikami samochodowymi - cinquecento 900 bardziej się grzało i miało za wysokie wolne obroty, peugeot 306 był dla 98-ki wprost stworzony i palił jej mniej niż 95-ki, a samochody amerykańskie 98-ki nie lubią - w USA są inne liczby oktanowe (max. 85). Natomiast jeśli chodzi o markę to ja tankuję na Neste - dobre paliwo, nigdy nie miałem z nim problemów. Statoil drogi ale niekoniecznie dobry. Orlen o.k., BP też ale ceny tam zniechęcają. Nie radzę tankować w supermarketach, bo cena minimalnie niższa a spalanie dużo wyższe, a i nieraz gaśnięcie, dławienie się itd. - sprawdziłem. A w ramach ciekawostki - najlepsze paliwo zatankowałem na stacji Transmik Koło Korbońca pod Mławą - moja Skoda szła na nim 140 bez wysiłku, a na takim z markowych stacji najwyżej 120.
Wszędzie 95 jest takie samo, ale zależy gdzie ile wody dolewają. Ja cały czas tankuję na BP i nie narzekam, jeszcze nie trafiłem na trefne paliwo. Na Orlenie czasami zdarzało się, że silnik chodził inaczej niż powinien. Natomiast raz zatankowałem na 1-2-3, skąd paliwo musiało być mieszane 50:50 z wodą, bo skuter w ogóle nie chciał na nim pracować. BTW: silniki skuterowe raczej nie tolerują dodatków do paliwa, uszlachetniaczy itd.
Jestem fanem Shell i ładuję paliwko v-power to takie cudo 95 z dodatkami. I jest super. Pali od pierwszego kopa nawet w zimie czy dużej wilgotności. Testowałem z 95 BP-koszmar i odradzam oraz Neste 95 dużo lepsza od BP lecz o niebo gorsza od V-Pover. Faktycznie zalanie paliwka 99 oktan powoduje gorsze parametry pracy silnika lecz wymieszanie 99 z 95 no to całkiem niezła jazda lecz proponuje temp zewnętrzne do 15oC.
Ja do mojego Questa leje Shell V-Power i nie narzekam, nic mi się w motorku nie dzieje, a osiągi są minimalnie większe. U mnie cena nie gra roli, bo przy 5-cio litrowym baku jest różnicy 50 groszy do 2 złotych, a tankuję w sezonie może 10 razy, więc jest różnicy do 20 złotych.
No, jeżeli mi ktoś powie, że na Tesco jest to samo paliwo co na Orlenie to parsknę śmiechem. Chociaż może jest ale są pewnie nieco inne proporcje wody do benzyny. A Shell V-Power ma 95, a nie 98 oktanów jak większość sądzi. Acha - dlaczego jeśli 95 jest wszędzie taka sama to na statoilowskiej robię 15 km na baku mniej niż na innych?
przez ponad 10 tys.km.tankowałem na Neste następnie w wyniku problemów z moją szalejącą naszyną rozebrałem gaźnik,był idealnie czysty,osiągi też były zadowalające.Miałem kiedyś kolesia co pracował na Shelu i powiedział,że "ulepszanie paliwa"występującego pod różnymi nazwami polegało u niego tak,że szefowa po zatankowaniu zbiornika przez cysternę wychodziła ze swojej kanciapy i wlewała do niego 1 litr jakiegoś płynu mówiąc,że teraz jest to super paliwko-śmiechu warte.kolega i ja zresztą też nie wierzę w te bzdety o lepszych paliwach.Z innej beczki,parę lat temu złapali szajkę podrabiaczy perfum i jak opowiadał jeden z naciągaczy mało nie sikał ze śmiechu jak sprzedawczynie w sklepie sprzeczały się które z przniesionych przez niego "perfum markowych mają ładniejszy zapach.Oczywiście wszystkie miały taki sam tandetny zapach tylko różne kolory.Jeszcz drobna uwaga BENZYNA NIE MIESZA SIĘ Z WODĄ.
To, że benzyna nie miesza się z wodą to wiem. Gdyby się mieszała to nie miałbym problemów z wipałerem spod Kałuszyna. A wipałer bez wody rzeczywiście jest lepszy od normalnej 95, bo skuter wykorzystuje pełny zakres mocy i nie ma “dziur”. No ale potem gorzej chodzi na normalnej 95 - wipałer musi mieć jakieś “uzależniacze”.
Czyli co lać 95 z BP czy V-powera z Shella ? Doradźcie bo na V-powerze mój 139qmb równo pracuje i ma lepsze osiągi niż na 95 z BP. I sam nie wiem które lać bo niektórzy piszą że V-power podnosi lekko osiągi ale skraca o dużo żywotność ile w tym prawdy ?
Nie tyle osiągi co temperaturę zwiększa to paliwo:) Ale w zime to wiesz…
No tak w zimę to nawet lepiej. Ale co w lato gdy na dworze jest 25C+ ? Lać zwykłe 95 z BP czy V-power nie zaszkodzi ?
@up Daj Boże z 30C+ w to lato to chyba było po 40 w cieniu. Boże zimo idź
Ja polecam -v-power 95. Jak się pokusze na Orlen to zobaczę verwę.
polecam też odwiedzić http://www.tankuj.pl/ porównywarka cen paliw i program partnerski z fajnymi nagrodami