Opinie: Zipp Pro 50 - Naprawdę taki zły? Podsumowanie i opinie: 4000 km

Rozumiem ze w tygodniu “naprawiasz pewne drobiazgi” i szalejesz cały weekend i tak w kółko. Gratuluje wyboru i samozaparcia

“Zaraz po zakupie otrzymał cylinder 72 cm3 co pozwoliło na rozwinięcie prędkości około 90 km/h” - dobry żarcik :slight_smile:

Reasumując motorower dla niedzielnych majsterkowiczów :slight_smile:

lucek71 masz racje :slight_smile:

Chyba trochę źle interpretujecie tekst :wink: Słowami “Naprawianie drobiazgów” Nie określiłem np. wymiany pierścieni. Chodzi mi o to że raz na kilka tygodni przeglądam wszystkie śruby, czy nic się nie luzuje, robię drobne przeglądy.

Hejterów się nie powstrzyma :slight_smile: wszędzie się wcisną… do wszystkiego się przyczepią :stuck_out_tongue: dobrze że to mnie nie rusza. Pozdro i LWG!

Nas też nie rusza jaranie się słabym sprzętem, dlatego podśmiewamy się dyskretnie dla równowagi, jeszcze ktoś przeczyta Twój tekst i kupi ten model i popełni duży błąd :slight_smile:

wierz lub nie :slight_smile: tekst jest w 100 % prawdziwy a tych co nie wierzą zapraszam w okolice Łomży

Z czym się mam nie zgodzić? Wszak sam napisałeś o: * słabych plastikach, * kiepskim złożeniu całości, * konieczności regularnej kontroli, * a między wierszami o słabym silniku, który trzeba wymienić, najlepiej razem z prędkościomierzem, gdyż mocno oszukuje, * poza tym sporo kosztuje jak na chiński motorower. Jest to jednak ujęte w formie “to tylko szczegóły”. Żeby nie było ma też kilka plusów: * duży bak * duże koła * dwa hamulce tarczowe * wygląd, to kwestia gustu, ale młodzieży pewnie się podoba. Nie nazywaj mnie więc hejterem, jestem po prostu obiektywny, tego akurat Tobie w tej prezentacji nieco brakuje.

Masz rację, jestem może trochę mało obiektywny ale muszę przyznać że z maszyny jestem zadowolony. A sprzęt regularnej kontroli nie wymaga. Często poprostu z nudów chodzę i grzebię np. wstawię jakąś lepszą żarówkę do podświetlenia zegarów. A co do licznika to powodem nie jest przekłamywanie. powodem jest dość mała skala jak na silnik 125 który niedługo się pojawi. Muszę ci przyznać rację co do tego że jestem mało obiektywny w tej wypowiedzi. Dzięki za cenną uwagę, w kolejnych artykułach się do niej zastosuję :smiley:

4 tys km to bardzo mało, właściwie to tyle co nic, Silnik z twojego motoroweru to dobra konstrukcja a skoro rocznie przejeżdżasz 4 tys km to będzie ci służył kilka lat, części nic nie kosztują i są wszędzie dostępne i na moje oko to tyle zalet, największą wadą chińskich skuterów i motorowerów są tragicznej jakości plastiki mam chiński skuter od kilku lat to wiem, ale mam też w nim kilka elementów z markowych skuterów, np kufer miałem seryjny kufer kilka dni i wkładałem do niego cole 2L przywiozłem napój 30km i kufer w kawałkach, obecnie mam kufer z peugota co dziennie dla swojego psa przywożę w nim około 8-9kg karmy i przez rok używania tego kufra wciąż jest w doskonałym stanie, firmowe plastiki to inny świat, to nie ta liga, chiński silnik przejechał mi 16tyś km i do remontu, firmowy silnik mam obecnie z przebiegiem około 50tyś km i lata jak durny, Ja jestem jednak zdania że z pewnego źródła w dobrym stanie technicznym firmowa używka będzie jednak lepszym wyborem, wadą firmówek jest to że jak się kupi zaorane padło to niektóre części mogą być po za zasięgiem portfela przeciętnego motorowerzysty, i w tej kwestii twój zipp nie jest złym wyborem bo części nie dość że tanie jak barszcz to i dostępne są tez jak barszcz.

@GawelMC Ten tekst jako Twoja opinia jest ok, ale jako test/recenzja jest mocno stronniczy. Mój zarzut do tego sprzętu to zdecydowanie za wysoka cena, tak jakbyś płacił dodatkowo za wygląd ścigacza. @Enter1978 Problem z motorowerami z manualną skrzynią biegów tkwi w małym wyborze, markowe to tylko pseudościgacze albo cross/enduro. Średniej półki praktycznie nie ma, Tajwan w skuterach ma spore portfolio, tak w biegówkach bida z nędzą.

Mnie dręczy jedno pytanie. Czemu yamaha nie zrobi 50 4t w manualnej skrzyni? To byłby strzał w 10 na rynku motorowerów. Znając tą firmę, te 4t miałoby z 6 kucy więc czemu żółtki się nie ruszą? :slight_smile:

A może by tak odrobinę kultury i szacunku białasie? Nie musisz uwypuklać tu swojego prymitywizmu…

zero poczucia humoru… koniec dyskusji

Może jest to produkt chiński, ale bez przesady (wszystko teraz praktycznie jest produkowane w Chinach). Tak jak piszą koledzy wyżej - wystarczy wymienić kilka części. Duży asortyment mają na przykład na maxmoto (http://maxmoto.pl/czesci-do-skuterow,c77.html)