Opinie: W jaki sposób działa manualna skrzynia biegów w motocyklu lub motorowerze? Zmiana przełożeń

^Jazda motocyklem z manualną skrzynią biegów jest dużo większą przyjemnością od jazdy automatem^ pod jednym warunkiem: moto nie służy ci do codziennego przebijania się przez 10km stojącego korka puszek, bo wtedy skrzynia biegów w motocyklu i jej sprzęgło pod lewą łapką są dokładnie tak samo irytujące, jak w samochodzie. I z tego właśnie powodu część z nas wybrała skuter z cvt, a nie motocykl, a nie dlatego, że nie ogarnia skrzyni. Niezsynchronizowaną skrzynię zacząłem ogarniać w wieku lat 17 w UAZie, międzygaz w moto nie był niczym nowym, a i tak szukając motocykla, fory by miały hondy z DCT, bo ja zniewieściały mieszczuch jestem :-)))

Topik - oczywiście masz rację. Damski błąd :slight_smile: :slight_smile: Dzięki za czujność i za to, że przeczytałeś tekst, choć widać, że umiesz jeździć manualem :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Zulus - w art. mowa o ludziach, którzy boją się manuala i ich wybór sprzętów z CVT czy DCT nie jest świadomym wyborem, a podyktowanym ograniczeniami. Szanuję każdego skuterzystę, który przepycha się w korku - im mniej puszek, tym mniejsze korki i mniej spalin. LWG!