Sprawdź dowód rejestracyjny w pozycji “J” masz zapewne L3e czyli motocykl dwukołowy. W kwesti prawa MP3 jest albo motocyklem dwukołowym albo pojazdem lekkim samochodowym na kat B
Robbo2k, jeśli już to L5e czyli motocykl trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół (z wózkiem bocznym itp. to L4e). Natomiast faktycznie, w bodajże w Niemczech były przypadki rejestrowania MP3 jako samochodu osobowego (personenkraftwagen) albo innego pojazdu samochodowego (podobnie jak np. quad). Wersje takie posiadały m.in. hamulec nożny i były dostępne dla kat. B prawa jazdy. Były sztuki sprowadzane z Niemiec do Polski z taką właśnie homologacją. Niemniej MP3 tak jak Metropolis Peugeut czy Gilera Fuoco zachowuje się jak motocykl na zakrętach. Co ciekawe, jest przepis unijny, który nie został u nas wdrożony, ale który pozwala prowadzić na kat. B motocykle typu L5e (czyli wspomniane trajki symetryczne, do których MP3 się zalicza), bez względu na skrzynię biegów i moc. Trzeba mieć ukończone min. 21 lat. Taki przepis jest honorowany m.in. we Włoszech, Hiszpanii, na Łotwie i w Czechach. We Francji chyba też, ale trzeba przejść szkolenie.
Evert: Niech Leszek potwierdzi ale na 100% jest tam L3e bo: Dyrektywa 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego z dnia 18,03,2002r. o sprawie homologacji typy dwu- i trzykołowych pojazdów mechanicznych. Artykuł 2 pkt 8 “podwójnych kołach”, oznacza to dwa koła umieszczone na tej samej osi, przy czym odległość między środkami ich powierzchni styku z nawierzchnią jest mniejsza niż 460 mm. Koła podwójne należy uważać za jedno koło;”
Robbo2k, pytanie z jakim rocznikiem MP3 mamy do czynienia, bo przytoczona przez Ciebie dyrektywa obowiązywała do końca 2015 r. Została zastąpiona nową, w której nie znajduje się przytoczony wyżej zapis. W tabelach dotyczących pojazdów L3e i L5e w każdym razie tego nie ma. http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/ALL/?uri=CELEX:32013R0168