Według mnie najlepszy do smarowania łańcucha motorowera, jest smar grafitowy, niestety wymaga większego wkładu pracy przy konserwacji łańcucha, ponieważ trzeba go odpiąć i wyczyszczony łańcuch zanurzyć w naczyniu z rozgrzanym smarem. Olej o niskiej lepkości łapie kurz i drobne zanieczyszczenia i też tworzy pastę ścierną, natomiast olej przekładniowy ma dużą lepkość i jeszcze prędzej tworzy pastę ścierną…Jak ktoś lubi grzebać przy motorku, najlepszy jest smar grafitowy.
Moim zdaniem najlepszy smar do łańcucha to podstawa wśród akcesoriów motocyklowych, które każdy skuterzysta powinien mieć w swoim garażu czy schowku - i używać go regularnie! Osobiście polecam S100 http://www.halomoto.pl/index.php/product/14876/Oleje_smary_chemia/Smary/WEISSES_KETTEN_SPRAY_400_ML_SMAR_DO_LANCUCHA_S100.html Jeśli nie wierzycie, to poczytajcie opinie
@Scooter - przecież w skuterach nie ma łańcucha… Chyba że łańcuch rozrządu w 4T, ale jego smaruje olej silnikowy.
Dzięki za artykuł - dzięki temu nie muszę uciekać na inne fora, jako posiadacz 2 typów moto. Osobiście w moim łańcuchowcu stosuje ten biały, co się “przylepia” z tym, że Castrol Faktycznie częściej trzeba czyścić, ale w sumie niewielka różnica w stosunku do tego normalnego, bo i tak syf się na normalnym zbiera.
ja przetestowałem kilka sprayów i u mnie najlepiej spisuje się castrol (najdłużej się trzyma na łańcuchu)
@madi - oczywiście masz rację jednak moja odpowiedź była skierowana do użytkowników motorowerów oraz użytkowników np. takich jak Raf.
ja nie urzywam niczego jade na serwis