Simson rok 1983 - zapłon elektroniczny przez wielu traktowany jako awaryjny lecz gdy eksploatacja odbywa się na orginalnych częściach to po prostu rewelacja.
Chodzi Ci o tzw. platynki czy o coś jeszcze innego?
Platynki to zapłon mechaniczny
Platynki to zapłon mechaniczny Jemu chodzi pewnie o zapłon tyrystorowy
Tak właśnie zapłon tyrystorowy przypominam jest to rok 1983 który polski pojazd posiadał w tym okresie taki zapłon pewnie żaden chyba że się myle.
Może wiecie czy w przeciętnym chińskim skuterze istnieje możliwość delikatnego przyspieszenia zapłonu?
Hallotron najprawdopodobniej jest przykręcony do kartera na stałe więc nie ma takiej możliwości.
jest taka możliwość, jeśli zamontujesz moduł z regulacją, nawet w simsonie miałem taki moduł
No to nie wiem czy warto. Chodziło mi o zmianę zapłonu żeby lać benzynę 98 oktanów - jest czystsza.
Możesz taką lać bez zmiany zapłonu, nic się nie powinno stać
No właśnie wiem, że stać się nie powinno, bo sprawfdziłem ale pali mi wtedy więcej. Tylko dziwne, bo np. 98 z Neste, lub Statoila pali więcej niż 95 (i to sporo), a Ultimate 98 z BP pali mniej. Może ktoś wie dlaczego tak jest? Może to kwestia dodatków, a nie oktanów?
Siemka:) mam pytanko… Rozchodzi się o to ze muszę zmieniać przerwę na świecy żeby mi skuter (4t) odpalił… jak zmniejszę przerwę do 0,25mm to pali na dotyk, 0,30 to już tak nie chętnie ale czasem załapie… a jak jest większą niż 0,35 to chociaż bym go chełtał przez 12h to nie odpali… może wie kros dlaczego tak jest??