Simson rok 1983 - zapłon elektroniczny przez wielu traktowany jako awaryjny lecz gdy eksploatacja odbywa się na orginalnych częściach to po prostu rewelacja.
Chodzi Ci o tzw. platynki czy o coś jeszcze innego?
Platynki to zapłon mechaniczny ![]()
Platynki to zapłon mechaniczny
Jemu chodzi pewnie o zapłon tyrystorowy
Tak właśnie zapłon tyrystorowy przypominam jest to rok 1983 który polski pojazd posiadał w tym okresie taki zapłon pewnie żaden chyba że się myle.
Może wiecie czy w przeciętnym chińskim skuterze istnieje możliwość delikatnego przyspieszenia zapłonu?
Hallotron najprawdopodobniej jest przykręcony do kartera na stałe więc nie ma takiej możliwości.
jest taka możliwość, jeśli zamontujesz moduł z regulacją, nawet w simsonie miałem taki moduł ![]()
No to nie wiem czy warto. Chodziło mi o zmianę zapłonu żeby lać benzynę 98 oktanów - jest czystsza.
Możesz taką lać bez zmiany zapłonu, nic się nie powinno stać ![]()
No właśnie wiem, że stać się nie powinno, bo sprawfdziłem ale pali mi wtedy więcej. Tylko dziwne, bo np. 98 z Neste, lub Statoila pali więcej niż 95 (i to sporo), a Ultimate 98 z BP pali mniej. Może ktoś wie dlaczego tak jest? Może to kwestia dodatków, a nie oktanów?
Siemka:) mam pytanko… Rozchodzi się o to ze muszę zmieniać przerwę na świecy żeby mi skuter (4t) odpalił… jak zmniejszę przerwę do 0,25mm to pali na dotyk, 0,30 to już tak nie chętnie ale czasem załapie… a jak jest większą niż 0,35 to chociaż bym go chełtał przez 12h to nie odpali… może wie kros dlaczego tak jest??