Opinie: Skuter i technika: Silnik Czterosuwowy

“Do wad można natomiast zaliczyć skomplikowaną obsługę serwisową” brzmi trochę odstraszająco… Wiadomo, 4t wymaga więcej “zachodu” niż 2t ale w porównaniu z obsługą np współczesnego, nowoczesnego silnika samochodowego to chyba nie jest aż tak źle :wink:

Fajny artykuł :slight_smile: Dodam z własnego doświadczenia, że obsługa silnika 4T nie należy do bardzo skomplikowanych, ponieważ w popularnych skuterach klasy 50, 125 i 150-tek, regulacja zaworów jest na śrubkach, nie ma szklankowych popychaczy jak w niektórych motocyklach, gdzie potrzebne są odpowiednie narzędzia, wiedza i umiejętności. Poza tym skutery z silnikami 4T, którymi większość z nas jeździ, mają bardzo dobry dostęp do osprzętu silnika, ułatwiający serwisowanie; regulacja zaworów, gaźnika, wymiana oleju, itd. to sama przyjemność :slight_smile:

Wszystko zależy od wykorzystywania skutera czy motoroweru. W wyścigach czy moto-crossie pożądane są silniki 2T, szybko można w nich wymienić cylinder, nie trzeba regulować zaworów co kilka motogodzin i nie mają ograniczeń układu smarowania. 4T oferują zazwyczaj większą żywotność, co jest pożądane w codziennej eksploatacji.

http://img138.imageshack.us/i/4strokeenginei.gif/

Świetny artykuł. W moim 4t udało się zejść poniżej 2L/100km. 4t górą.

Kustosz mam ferro604 jego spalanie to 1,8 l na 100 km :slight_smile:

Kustosz moja Vitalka 2T przy jeździe ekonomicznej pali 2,2l więc dużej różnicy nie ma :slight_smile: Ale ma moc by ruszyć spod świateł…

Mój też ma dość mocy by dobrze ruszyć spod świateł i do tego ładny dzwięk :smiley: