A mi pani w wydziale komunikacji powiedziała ze nie ma czegoś takiego jak skuter jest tylko motorower i kazała skreślić w dokumentach i przeprawić ze skuter na motorower
Łał to Amerykę przed Tobą odkryła... A wiesz, że św. Mikołaj nue roznosi prezentów, tylko dostajesz je od rodziców? :-)
“Należy więc przypomnieć co to takiego motorower, otóż jest to pojazd napędzany silnikiem o pojemności skokowej nie przekraczającej 50 ccm i prędkości maksymalnej nie przekraczającej 45 km/h.” I tu kolego się mylisz, mała poprawka, bo motorower to: pojazd, wyposażony w silnik spalinowy o pojemności do 50 cm³ lub niewielki silnik elektryczny, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Jazda z prędkością 45 km/h a ograniczenie konstrukcyjne uniemożliwiające przekroczenie tej prędkości to mała różnica
No to powiem raz jeszcze. Mam skuter/motorower 50c w dokumentacji w rubryce blokady ma kreski (fabrycznie brak). Chciałem go zarejestrować jako motor, bo mam A a ów skuter spokojnie jedzie z prędkością 70k/h. Na przeglądanie gość powiedział ze pojemność silnika jest nadrzędna wiec nic z tego. W urzędzie że przegląd to określa. Wiec ten dopisek: “ograniczenie konstrukcyjne uniemożliwiające przekroczenie tej prędkości” to jakiś chory wymysł. Bo fabrycznej maszyny nie będę przecież ograniczał.
No to pan na przeglądzie słabo się orientował w przepisach. Motocykl ma prawo mieć 50 ccm, żeby był motorowerem musi mieć ograniczenie uniemożliwiające jazdę pow. 45km/h i oba warunki muszą być spełnione łącznie. O żadnej nadrzędności samej pojemności prawo nie wspomina.